Köksbänk 2.0

Ju längre tiden går ju mindre har jag till övers för prydnader, detaljer och krafs. (julen undantagen...) Jag försöker se det vackra i det vardagliga. Jag behöver dock inte anstränga mig särskilt mycket för att se det vackra i ett stort fat med frukt och grönt.


Min adventsljusstake tjänstgör numera som fruktfat. I bakgrunden en gammal plåtburk från Göteborgs Kex som länge stått gömd och undanskymd på burkhyllan, men har fått en mer framskjuten placering då den matchar mina köksgardiner.


Glaspokalerna i bakgrunden innehöll biscotti från helvetet under julen, men nu är det tid för müsli och havrefras istället. Istället för en gammal reklambild med en tomte görs det numera reklam för jamaicanska bananer

På tal om att bejaka sin inre tant: I helgen ska en del av innehållet reduceras. Jag har slut på chilisylt, och så kan man ju inte ha det!

Liknande bloggposter:
På min köksbänk...
Första deltagandet...

Kommentarer
Leo säger:

Banantavla = Inte PK. Chilisylt = PK.

Jag följer oavsett. :)

2012-01-19 | 20:40:21
Bloggadress: http://leoscookie.wordpress.com
Linda/Candygirl säger:

Den tavlan gillar jag.. :-)

2012-01-19 | 21:31:15
Bloggadress: http://www.candygirl.nu
Therese - Sockenvägens Söta säger:

Supersnyggt, får mig att vilja bunkra upp med massor av lök, chili och kryddor i nått hörn av även mitt kök, å du chilisylt?! Lät spännande, till vad avnjuter du det? En köttbit? Du får gärna lägga ut recept å bilder från tillverkningen :-D

2012-01-20 | 07:35:06
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
Erica AKA Tomtens Dotter säger:

@Leo: PK är tråkigt! Förresten... För en massa år sedan var jag med en vän i deras stuga. Stugan har funnits i familjen i decenier, och som i så många andra sommarstugor så har man tagit dit saker som man tröttnat på att ha i hemmet - men ändå inte vill slänga av någon anledning. Bland annat en hög gamla veckotidningar från 50-talet. Minns en annons för en brun-utan-sol där den säljande texten var "Vill du bli brun som en neger?" DÄR kan vi snacka om att vara PIk...



Linda: Mee to :-) Den är charmig! Jag har en massa gamla (nyproducerade) reklamplancher som jag byter ut vartefter...



Therese: VA??? Hur kan du ha missat chilisylten? Jag har nog skrivit om den 15-20 gånger sen jag drog igång igen i höstas...

Återkommer så klart med bild och recept, vi tar tipsen i samband!



2012-01-20 | 19:08:00
Bloggadress: http://tomtensdotter.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback