It's beginning to look a lot like christmas

Rubriken återanvänds, men innehållet är betydligt mer positivt. Tänk vad skönt det är när man inte blir motarbetad av sina julsaker. Mitt kök är... Alldeles... Alldeles underbart.

Jag hittade ju massa saker som jag hade glömt, bland annat de fantastiska julstjärnorna i keramik från Jie Keramik. Julgardiner med domherrar. Ett kärt återseende med julduken som min mamma broderat åt mig. Om ni bara förstod hur mycket den betyder för mig. Jag har sett hur hon och duken bråkat med varandra (eller mest duken som bråkade med mamma medan hon gjorde sitt bästa för att visa vem av de båda det är som bestämmer) och hade ingen aning om att den skulle bli min. Och tillslut bestämde jag mig för hur adventsljusstaken ska se ut.





Mental notering: Köp julduk till köksbordet!
Edit, fredag kväll:
Jag fick en fråga om vart flugsvamparna som bor i adventsljusstaken är köpta. Jag har köpt dem på Skansen. De tillverkas i av Stockholms Glasbruk och är fantastiskt fina. Som allt hantverk kostar de en slant, inte så stor men tillräckligt för att min plånbok krävde att jag samlade i ett par år för att få íhop till ljusstaken. Om jag inte minns fel så har jag betalat mellan 150 och 300 kr styck, beroende på storlek. Även tomtarna kommer från Skansen.

Kommentarer
Emelie - Emelies Christmas säger:

Åhh så fint du har gjort det i köket!! :)

2011-11-25 | 09:23:04
Bloggadress: http://emelieschristmas.blogg.se/
Anna säger:

Å vad mysigt det ser ut! Och adventsljusstaken är heeelt underbar :)

2011-11-25 | 09:31:09
Bloggadress: http://palandetmotskogen.blogspot.com/
Eva säger:

Så fint! Var kan man hitta de underbara svamparna i ljusstaken?

2011-11-25 | 11:00:10
Linda/Candygirl säger:

Myyyys... jag har mina bilder i kameran ännu. Under helgen kanske dom kommer fram

2011-11-25 | 15:32:59
Bloggadress: http://www.candygirl.nu
Johanna säger:

Men ÅÅ vad mysigt du har fixat det, jag som inte hunnit så långt blir riktigt avis :) Hoppas du får en riktig myskväll nu då!

2011-11-25 | 15:51:13
Bloggadress: http://johannaskriversagor.blogspot.com/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback