Tycker du att graven är för djup?

...nåvälan så ta dig då en sup
Ta dig sen dito en, dito två, dito treeeee
Så dö-ör  du-u  nö-öjda-are

För att gå igenom snapsarna på 2011:as julbord räckte det inte med tre supar. Man fick ta fyra. Av nån underlig anledning fick jag för mig att göra snaps förra året. Vet inte varför, eftersom jag själv inte snapsar, men jag ville. Så jag gjorde. En av de stora fördelarna med att vara vuxen - man gör som man vill :-)



Jag sa till i god tid att jag tar med mig snaps (en sak mindre för julaftonsgeneralen att tänka på) och gjorde två olika snapsar, en variant med citrus och kryddor, sen även en nyponnubbe. Båda fick höga betyg, men citrusvarianten var bäst. Vet inte om det som gjorde den till favorit var att den fick stå till sig i några månader, men med tanke på hur mycket det är som ska fixas med i december så är det ju inte fel med saker som kan göras klart redan nu :-)

Sen blev jag ju inbjuden till provsmakning av årets julsnaps på Skansen, och därmed dök det upp ytterligare två nubbar på julbordet...

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback