En meter frigolittomte

När jag fyllde år för ett år sedan berättade jag att jag fått världens bästa födelsedagspresent av världens bästa pappa. En meter frigolittomte. Jag överdrev kanske lite, om man räknar centimetrar, men inte känslor.Och jag har alltid velat haft en egen. Frigolittomten är min polare ända sen jag var liten.

Mine. My own. My precioussssss.

När han först kom till mig var han gammal, luggsliten och inte för att vara elak: På gränsen till ful. Så pass ful att förmodligen bara jag kunde älska honom. Jag tog honom till mitt hjärta och med kärlek och hobbylack har han fått ett värdigt liv igen.

Jag hoppas att jag inte behöver tala om vilken bild som är före och efter :-)

image54

image53

Kommentarer
Carina säger:

Hej på dig!

Jag tycker han är riktigt gullig! Uppvuxen med riktiga Bullerbyjular tillhör också jag julälskarnas skara och vet precis hur det är att älska en viss julsak (eller flera, för all del!) så mycket att man helst skulle vilja ha den framme året om...

//Carina

2007-10-25 | 08:14:49
Sofie säger:

Vad fin han blev! =)

2007-10-25 | 15:04:16
Bloggadress: http://mychristmas.blogspot.com
Tomtens Dotter säger:

*glad*

2007-10-25 | 19:12:21
Bloggadress: http://tomtensdotter.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback