Let it snow, let it snow, let it snow

Våningsfat. Roliga saker. Man kan ha ätbara saker på dem. Man kan ha dekorationer på dem. Eller så kan man dekorera ett av faten och ha något ätbart på det andra fatet. Jag GILLAR våningsfat.

Det är kul att pyssla med keramik, då kan man göra egna fat som ser ut som man själv vill. Och jag vill göra snöflingor. Så då gör jag det.



Fatet ska bli i tre våningar, och så här ser mittenfatet ut. Lite fusk kanske, jag hittade nämligen en pepparkaksform som var helt perfekt för ändamålet. 22 centimeter snöflinga. Inget att fundera på, bara att investera.

Det översta fatet kommer att bli lite skålformat. Jag glacerade fatet i tisdags, så nu är det förmodligen klart, men jag har inte varit och hämtat det ännu. Det undre fatet tillverkades i tisdags och har kanske genomgått första bränningen vid det här laget.

Förmodligen kommer jag att göra ungefär en miljon snöflingefat. Man kan ställa ett blockljus på dem. Man kan ha dem som assietter - i alla fall om det man serverar är snittar, muffins eller liknande. Eller så skulle man kunna göra ljusstakar för antikljus om man sätter dit en ljushållare.

Åhh vad jag gillar snöflingor.
Så det så.


Kommentarer
Anna säger:

Men shit vad fint! Och ja, du har ju min adress så det är bara att lägga på lådan nu med detsamma haha ;)

Ska bli kul att få se det färdiga våningsfatet sen. Jag gillar också våningsfat, enda trista med dem är att diska dem!

2012-03-07 | 19:08:18
Bloggadress: http://palandetmotskogen.blogspot.com
Marie säger:

Kanonfint fat, verkligen!

2012-03-07 | 20:21:19
Bloggadress: http://julen.gladers.net (www.gladers.net)
Therese - Sockenvägens Söta säger:

Serietillverka du, för de bli sjukt snygga, å mer snygga snöflingor till folket säger jag bara!!! Dessutom har du ju årets kulklappar till släkt och vänner fixade isf ;-D KRAM

2012-03-08 | 07:37:28
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
Helen säger:

Jättefint!!! Inte fusk alls tycker jag. Skulle gärna ha ett sånt fat:)

2012-03-08 | 21:40:07
Bloggadress: http://helenspysselpapp.blogspot.com
Marre säger:

Äggen var jättejfina, men snöflingorna var snäppet bättre. Julklapp/födelsedagspresent till storasyster kanske???? Puss o kram

2012-03-10 | 13:18:41
Erica AKA Tomtens Dotter säger:

@Anna: Ja jag har nog den kvar nånstans... Det gäller ju att inte förlora tron på jultomten! Håller med dig om disken, men det är smällar man får ta helt enkelt...



@Marie: Tack! :-)



@Therese: Ja du ser ju i ovanstående kommentar att familjen är sugen... Så det kanske blir nåt sånt.



@Helene: Tack! Lite fusk är det tycker jag, men jag bryr mig inte haha



@Marre: Vi får helt enkelt starta eget du och jag!

2012-03-10 | 13:52:38
Bloggadress: http://tomtensdotter.blogg.se/
Fröken Nattfrost säger:

Vad duktig du är, skitsnygga! :)

2012-03-11 | 10:41:18
Bloggadress: http://www.nattfrost.se
Birgitta Kullgren säger:

Hej! SÅ vacker snöstjärna!! Vart har du köpt den? Eller säljer du såna? Är tacksam för svar! Birgitta

Svar: Hej Birgitta! Ber om ursäkt för att svaret har dröjt. Tack för dina fina ord, jag har gjort den själv för ett par år sedan. Tyvärr har vi inte längre den leran på keramiken så jag kan inte göra flera :-(
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-11-12 | 08:37:46

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback