Tisdag kväll och dags för keramik igen

Gud vad jag gillar tisdagar nuförtiden. Det där med keramikens intåg i mitt liv var en bra grej. Sen kan det vara himla frustrerande när saker och ting inte går som man vill, men då är nedanstående tänkvärda ord himla bra att tänka på:



Ovanstående bild hittade jag hos Saga Keramik och jag tog mig friheten att låna bilden.

För visst är det så. Att man (läs jag...) har en himla massa idéer och ambitioner. Sen slutar det med något ganska knöligt men ändå lite charmigt. Några sådana saker kan man alltid ge till mamma, men nånstans måste man också inse att det inte är så himla kul - om jag inte vill behålla det själv, varför ska jag då pracka på det på någon annan? Nu har jag iofs inte prackat på mamma och pappa en massa saker (ännu...) De har bara fått en enda liten påskhöna, och den var faktiskt rätt fin. Men det är jobbigt att se den där servisen i härliga pasteller och inse att det är rätt enkelt att göra EN sak fin. Att sen upprepa varje grej sju gånger till är inte lika enkelt.

Nåväl. Jag har inte kommit dit ännu.

Ikväll ska jag färdigställa ett alster som jag jobbat på de tre senaste gångerna. Bara glaseringen som återstår. Sen en mugg som måste glaseras. Och de prylar som jag drejade förra gången måste färdigställas. Men idag får jag klara mig utan Eva. Undra om Annika är lika tålmodig och pedagogisk?


Kommentarer
Therese - Sockenvägens Söta säger:

Fatta så jäkla nyfiken man blir på dina alster, nu längar jag massor efter de färdiga resultaten så vi får seeee! :-D KRAM

2012-04-25 | 08:57:33
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
Erica AKA Tomtens Dotter säger:

Jag är oxå nyfiken...

Man vet ju aldrig hur det blir som... Fingers crossed!

2012-04-27 | 07:16:32
Bloggadress: http://tomtensdotter.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback