Ägghalvor med romröra

Påsken är skön på det viset att man kan vara lite nyskapande. Man behöver faktiskt inte köra fullt ut på Same procedeur as last year hela tiden. Man kan testa nya saker, och blir de en hit kanske de får flytta in på julbordet :-)



Normalt sett brukar jag göra ägghalvorna på det här viset, men i fredags blev det en annan variant. Pepparrot hade jag glömt att köpa, så det fick jag rationalisera bort lite kvickt. Sen fick jag syn på en nyköpt tyll i kökslådan. Dags att exprimentera lite! Nu har jag kommit fram till att jag tycker att det är en hit att blanda romen direkt i röran, men en miss att utelämna pepparroten. Nästa gång tror jag att jag ska skippa philadelphian och istället köra på Creme Bounjour Pepparrot.

Ericas påskägg anno 2012

Till 16 ägghalvor

8 hårdkokta ägg
Ca 1 msk mjukt smör
50 gram (en fjärdedels burk) philadelphiaost
½ finhackad gul lök
Svartpeppar
Citronsaft
Ca 1 msk finhackad dill
200 gram ishavsrom (i brist på löjrom...)

Halvera äggen och peta ur gulan i en skål
Blanda äggula, philadelphia, smör och kryddor. Konsistensen ska vara ganska fast, rinner den så fyll på med philadelphia.
Blanda i lök, dill och rom och smaka av.
Fyll en spritspåse med röran och spritsa i en klick i "hålet" i äggvitan.


Kommentarer
Therese - Sockenvägens Söta säger:

Jag älskar ägghalvor ialla varianter så länge det inte finns majo på dem ;-D Å ja, babybelvarianterna var riktigt uppfiningsrika må jag säga, fasnade också där ;-P Ang ryggen så fungerade lite rörelse, släpade ut mig på ett pass och sedan varm dusch på det, å inte är den sämre iaf... Har lite skräck för kotknackare å liknande, men blir det inte ok får jag nog testa det till veckan. KRAM

2012-04-10 | 11:44:02
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
Marie säger:

Räkor och ägg är alltid gott! Jag har i några år använt Creme Bounjour Pepparrot till påsk, jag brer den på tunnbrödsmackor, lägger på rökt lax, rullar och skär i snittar.

2012-04-11 | 11:21:00
Bloggadress: http://www.gladers.net
Malin säger:

Gott ju! :)

2012-04-18 | 19:00:09
Bloggadress: http://getiton.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback