Enklaste julgodiset

När man har gjort Rocky Road så har man ofta med en massa minimarshmallows kvar. De är så klart goda att äta som de är, eller så kan man toppa lite varm choklad med dem. Eller så kan man göra mer julgodis.

Detta recept är plockat ur Monikas Jul och är förmodligen det enklaste julgodiset jag har gjort någonsin.

Krispiga marshmallowbitar
150 gram marshmallows
25 gram smör
8 dl vårgårdaris
50 gram mörk choklad

Gör så här:
Smält smöret.
Rör ner marshmallows, rör runt tills det smälter.
Blanda ner rispuffarna.
Nu blir allt segt, godiset börjar likna spindelväv och jag funderade på hur i hela friden det skulle bli något bra av detta. Men frukta intet!
Stjälp ut hela härligheten på ett bakplåtspapper och tryck ut till en ca 2 cm tjock kaka. Enklast är att använda händerna, men se till att blöta dem lite - annars blir man lätt en del av spindelväven...

Smält choklad och ringla över kakan. Skär den sedan i bitar, ca 2x2 cm stora.

Vi gjorde ytterligare en sats, då blandade vi ut det smälta smöret med 1 msk kakao. Blev också jättegott.

Kommentarer
Emelie - Emelies Christmas säger:

Gott :D

2011-11-25 | 22:02:22
Bloggadress: http://emelieschristmas.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback