Lugnet efter stormen...

Nu har familjen åkt. Det är tomt och tråkigt, men ändå skönt. I vår trea har vi bott sex personer: Jag, mamma, pappa, syrran, svågern och systersonen. Kombon blev utslängd över helgen.

Jag har haft semester idag och bara myst för mig själv. Njutit av tystnaden. Druckit the och läst bok. Hade tänkt ta mig in till stan och shoppa lite, men jag sitter fortfarande i imorgonrock :-)

Man FÅR vara lat ibland.

Jag måste ha varit en osedvanligt snäll människa för jag har fått så ohyggligt bra presenter. Och mycket presenter. Nu vet jag inte riktigt hur familjen ska hitta något att ge mig i julklapp haha...

  • Av jobbarkompisarna fick jag ett presentkort på Åhlens
  • Av mamma och pappa fick jag en Hasse och en underbar morgonrock
  • Av mamma fick jag nog den bästa presenten av alla: En kokbok. En mammakokbok.
  • Av syster med familj fick jag boxhandskar
  • Av hela familjen fick jag en upplevelse: Jag ska få blåsa glas!!!!!!!!!!!!!!!!!! Helt underbart.
  • Av Micaela med familj ett presentkort på Två Små Rum
  • Av Petra (kombon) en biljett till Dia Psalma i februari + skivan + glöggthe.
Här är kokboken jag fick av Mamma.
En jättefin bok med vackra bilder och fina citat. Uppdelade i olika avsnitt för grönsaker, kött, fisk och så vidare.

Jag har tjatat på mamma i säkert 7-8 år på att jag vill ha hennes recept. Jag vill kunna laga mat med hennes smaker. Mamma har suckat och stånkat och stönat och inte alls verkat speciellt entusiastisk. Så klart, eftersom hon lagar mat "på en höft". Jag lagar också mat på en höft, men husmanskosten är besvärlig när man inte kan grunderna.

Nu har jag fått en bok där thekakor, kalopps, julskinka, gravlax, lingonsylt, skorpor, sjömansbiff, nötkakor och en massa annat gott finns bevarat.

TACK mamma. Om du bara förstod hur glad jag blev.

Kommentarer
Anna säger:

En Hasse och en upplevelse, känns ju nästan som om det redan har varit julafton redan. :)

2008-12-08 | 20:43:30
Bloggadress: http://tokfias.blogg.se/
julhuset säger:

Oh, fick du en Hasse, vill jag också ha.

2008-12-09 | 09:31:54
Bloggadress: http://julhuset.blogspot.com
Evasleva säger:

Vilken fin mamma du har! Tänk vilken underbar present!

2008-12-16 | 12:35:45
Bloggadress: http://www.evasleva.blogglse
Tomtens Dotter säger:

Evasleva: Ja, det har jag. Jag har nog den bästa av alla mammor i hela världen. Och det hoppas jag att du (och alla andra) också har :-)

2008-12-16 | 12:56:52
Bloggadress: http://tomtensdotter.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback