Antingen eller?

Hittade denna lista hos Tomtenissan.
Snor den rakt av och uppmanar samtidigt Hannele och Tomtemor att fylla i sin egen..

Skinka eller sill?
Julskinkan är  underbar.  Och  om man får  Waldorfsallad eller mammas äppelsallad till så blir det ännu godare. Eller  bara  på  en  skiva  sportbröd med lite smör. Längtar.

Köttbullar eller prinskorv?
Slå mig, lyncha mig, döda mig- men alltså varken eller. Mamma har sedan länge rationaliserat bort bägge från julbordet eftersom de inte gick åt.  Övriga året så föredrar jag köttbullar.

Gammal eller ny julmusik?
Gammal om man ska svara generellt. Även om det finns nya guldkorn också. Bland de nya favoriterna är Magnus Carlsson och Molly Zandens "Julens tid är här". Om man med nya får inräkna klassiker i nyinspelning så är det nog dött lopp.

Julknäcke eller vörtbröd?
Näe. Inte det heller faktiskt. Ge mig Wasa Sport och julskinka, sen är jag nöjd.

Jumust eller glögg?
Okej, ni som läste denna blogg förra året kanske kommer ihåg att en stor del av inläggen handlade om glögg. Jag har redan klämt den första flaskan. Jag ÄLSKAR de där underbara röda dropparna. Julmust är också hur gott som helst, drack faktiskt första flarran idag :-) När det gäller julmust så vill jag komma med en uppmaning: Leta efter Zeunerts julmust. Godast av alla.

Gles eller tät gran?
Den här skulle jag vilja ha, fast utan kottar. (ja jag föredrar plastgran)

Låg eller hög gran?
Tyvärr har jag inte plats för en hög gran, så jag har en 150 cm gran som står på ett bord.

Pepparkakor eller lussebullar?
Men degen är godast.

Alladin eller Paradis?
Under året har jag dock börjat uppskatta mörk choklad mer och mer, så innan julen har passerat så har jag säkert ändrat uppfattning.

Hemma eller borta?
Inte i MITT hem. Men där jag är uppvuxen. Så det får gå som "hemma" ändå. Vi firar numera jul hos min syster, och det får också klassas som hemma.

Traditionellt eller nyskapande?
 98% same procedeur as last year, 2% förändring.
Vi försöker ha någon ny smak på julbordet varje år i alla fall ;-)

Färdiginslagna paket eller paket att slå in hemma?
Hey, ta inte ifrån mig det roliga. Enda gången jag ber affären slå in är om de har finare papper än vad jag har hemma-

23:e eller 24:e december?
Hmm... Kan inte välja.

Teskedsgumman eller Trolltider?
Näe. Kaspar i Nudådalen och Dieselråttor och sjömansmöss är mina favoriter. Pinsamt att favoritkalendrarna är från en ålder när jag med god marginal passerat 20-strecket. Men det bjuder jag på.

Tecknat eller "verkligt"
Bortsett från Kalle så är mellandagar för mig att ligga i soffan och titta på 50-talsfilmer. Gärna med lite sjörövare eller så.

Amerikansk jultomte eller svensk gårdstomte?
Mer Rolf Berg än Jenny Nyström dock...

Kommentarer
Hanneles jul säger:

Inte helt lätt att svara, men jag har gjort det ;)

2007-10-07 | 12:11:08
Bloggadress: http://hannelesjul.blogspot.com/
Tomteflickan säger:

Yes... en till som föredrar svenska gårdstomtar :)

2007-10-23 | 17:41:36
Bloggadress: http://tomteflickansjulkalender.blogspot.com/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback