Julens planeringslista

En att göra-lista underlättar definitivt julplaneringen. Speciellt eftersom jag ska möblera om hela lägenheten.... Det vill jag helst vara klar med INNAN advent, annars måste det vänta tills julen städas bort.

Snarast:
  • Ring IKEA och kolla invändiga djupet på lådorna till Expeditimage87
  • Kolla med grannen om/när han ska dit. Annars: beställ.
  • Flytta in Billy i sovrummet + ner i förrådet
  • Ta upp symaskinen (pekar) -------------> från källaren.
    (nope! har tänkt om)
  • Bjuda folk till glöggfesten
  • Be någon händig person att hjälpa mig att byta till jordad kontakt + sätta i strömbrytare på adventsljusstaken efter mormor.
    (nope! har tänkt om)
  • Kolla så att ljusen i alla adventsljusstakar fungerar. Om inte: Handla nytt
    Suck. Står lääääängst in i förrådet. Hur FAN ska jag ta mig dit???
  • Röja balkongen
    (vilket behövs nu mer än någonsin med tanke på att den håller på att fyllas med gamla möbler + IKEA-kartonger)
  • Köpa julfrimärken
Sedan:
  • Köp glögg, julmust och pepparkakor
  • Gör julkort. (pysselhelg med Kaliina Kloon nästa helg)
  • Göra en tändsticksask åt mig själv
  • Hitta på en bra julklapp till min syster
  • Fundera på om jag ska köpa en stor julgran nu eller på mellandagsrean.
Till första advent:
  • Bränn årets julskiva (tips på låtar mottages tacksamt eftersom detta är fjärde året så börjar det sina lite...)
  • Köpa chokladkalender
  • Städa. Städa. Städa. Och städa.
  • Tvätta alla fönster.
  • Byta gardiner
  • Adventspynta inne och ute
  • Baka Pias lussebullar. Frys in
    (nope! har tänkt om)
  • Njuta av det vackra och dricka glögg.
Till andra advent:
  • Göra polkagrisar och eventuellt annat julsnask
  • Julpynta
  • Handla hem mer glögg och pepparkakor och övrigt gott till glöggfesten.
  • Njuta av det vackra och dricka glögg, fylla år och umgås med mina vänner
  • Posta julkorten
Till tredje advent:
  • Besök julmarknad på Skansen och i Gamla stan
  • Njuta av det vackra och dricka glögg.
Därefter är det ta mig tusan God Jul och familj och Norrland och Systerson och (enda nackdelen:) Byggare Bob för hela slanten.............

Kommentarer
Sus i dus säger:

Ja det är ju häftigt att ha godis i stället för mossa. Gud vad mycket tips man fick här på din blogg!

Kram
Sus

2007-11-10 | 20:04:50
Bloggadress: http://sus68.blogg.se/
Marika på Odlingspyssel säger:

Vilka låtar har du haft tidigare år? Din lista låter som min önskedröm, åh vad jag längtar efter att få julstöka och böka :D

2007-11-10 | 22:50:27
Bloggadress: http://odlingspyssel.blogg.se
Hanneles jul säger:

Lisebergs julmarknad öppnar ju redan nu på fredag :)

2007-11-11 | 20:37:41
Bloggadress: http://hannelesjul.blogspot.com/
Maria säger:

Dolly Parton och Kenny Rogers gjorde en fin julskiva ihop för en herrans massa år sen:
http://www.ginza.se/index.aspx?artnr=40299

2007-11-21 | 09:10:59
Bloggadress: http://www.ragazze.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback