Fredag och nästan lite julafton

Å så skönt att det äntligen är fredag. Denna vecka har varit lång och rolig. Träningsvärken har börjat släppa, skönt. Igår var Maya och hälsade på och vi hade en myskväll med plockmat och ett par flaskor glögg.

Men varför är det nästan julafton då?

Jo, om vi tar oss steg för steg igenom dagen så ska ni få höra...

  • Först messade Karolina Kloon och berättade att hon satt och lyssnade på Kalle Moraeus julskiva. Snäll som hon är frågade hon om jag ville ha ett ex av skivan. Vem kan tacka nej till ett sånt erbjudande? Inte jag i alla fall. Tack och bock!
  • Jag har fått mina ljusslingor från La Case De Cousin Paul. Imorgon ska jag försöka få dem på plats. Jättekul, jag tror att det kommer att bli galet snyggt :-)
  • Det finns fördelar med att vara julbloggare! Idag har jag hämtat ut ett härligt paket som Herrljunga skickat till mig. Så snart jag provsmakat återkommer jag med ett utlåtande.
  • När jag kommer hem ligger ett tjockt härligt vadderat kuvert på hallmattan. Det är min snälla mamma som städat lite i sina pysselgömmor och skickat ner lite saker till mig. Bland annat en passare med inbyggd skalpell - nu slipper jag använda mig av bandtricket när jag ska göra mina strutar.


I paketet: Rom- och chokladglögg. Julmust. Mocca- och chokladglögg.
Har tagit en liten sipp på julmusten (årets första!) och den fick helt klart godkänt.
Tack Herrljunga!!


Kommentarer
Thereses jul säger:

Vilka spännande smaker!

2011-11-04 | 22:17:14
Bloggadress: http://theresesjul.blogspot.com
Alexandra - kärlek på tallrik säger:

Åh, vilka julkänslor jag fick av att läsa det här inlägget, yay för julskivor och glögg <3 Jag har redan smuttat julmust i år, men det kommer bli mer - mycket mer ;)

2011-11-05 | 01:17:00
Bloggadress: http://karlekpatallrik.wordpress.com

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback