Årets julkorts-CD

140365-34

Ni kanske tror att jag tänker skicka alla julkort som jag pysslat ihop? Nej då... Jag har en liten tradition nämligen, och det är att bränna en julskiva och skicka istället för ett kort.

Det hela började för några år sedan när jag med dåligt samvete konstaterade att jag inte skickat ett enda julkort sedan jag flyttat hemifrån (dvs blev tvungen att betala alla frimärken själv). För att gottgöra alla kortlösa år brände jag en blandad julskiva till alla. Detta blir tredje året (även om jag numera inte skickar skivor till alla; de som fick vanligt kort förra året får skiva i år och tvärt om)- Får se om det blir någon skiva nästa år. Det börjar bli lite svårt att få ihop låtar som man inte använt tidigare år, men som ändå håller det "klassiska julsnittet"

Bilden är ett foto på en av mina snögubbar. Framför står ett ljusarrangemang som jag fick av Sanne och Thomas för några år sedan och som jag bara älskar. Sen kan man leka lite i photoshop :-) Fodralet är ett pappfodral, modell CD-singel.
Lim är ett problem. Vanligt skrivarpapper är tunt och bubblar sig av hobbylim eller liknande. Spraylim är inte speciellt hållbart. Hittade tillslut det perfekta limmet på Granit (samma variant säljs på Ordning och Reda) som är "plastigt", penslas på och det blir slätt och fint. Om man råkar kladda utanför kan limmet gnuggas bort med fingret när det torkat och lämnar inga spår.



Baksida inklusive låtlista

Skvallra inte för antipiratbyrån ;-)

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback