Julinspiration från Pinterest

 Årets juliga utmaning består för egen del av att inte shoppa ihjäl mig till nya hemmet. Som jag skrev tidigare så har vi inte längre någon julgran, så den får ett frikort. I övrigt ska vi (eller i ärlighetens namn: jag!) försöka klara oss på sånt som redan finns i gömmorna. 

Det finns ju en del. Granen kommer jag att få ordning på genom att kombinera befintligt pynt med lite eget pyssel. Jag har tillräckligt många adventsljusstakar och stjärnor för att fylla fönstren, men två stakar kommer nog att pimpas lite med material som ligger i nåt skåp nånstans. 

Här kommer en kavalkad med bilder som jag just nu inspireras av. 
 
 Julgran med pynt i vitt, brunt och koppar
 
 Samma färger som ovan, mycket olika strukturer.
 
 
 Nån form av "barrig" girlang (tuja?), trä, garn. Bidrar till en varm och mysig känsla. 
 
 
 Att blanda in lite svart i granen ger kontrast i färgerna. Träpärlor och garn ger lite kontrasterande strukturer. 
 
 
 Helhet! Det är egentligen ingenting speciellt som jag vill peka på i den här bilden, men jag gillar som sagt helheten i denna bild.
 
 I den här bilden går jag igång på "snöbollsgirlangen". 
 
 Och DÄR blev jag sugen på att sy nya julstrumpor till hela familjen. 
 
Så. Där kom vi till slutet på bildkavalkaden. Vissa saker finns som sagt redan i gömmorna. Andra saker kan jag skapa själv av material som jag redan har eller kan gå till skogen och hämta. Jag SKA verkligen försöka uppnå målet med ett julköpstopp i år!
 
Hur gör ni hemma hos er? Samma julpynt varje år, eller uppdaterar ni mycket?

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback