Husesyn: Vardagsrum

Välkomna in i vårt vardagsrum! Här hänger vi på kvällarna, njuter av att få plats med både oss och besökare. Även om det sistnämnda naturligtvis inte händer med någon vidare hög frekvens nu i Coronatider... 

På tal om Corona: vi skulle åka till Gran Canaria i mars, men resan blev så klart inställd. Eftersom det känns liiite skakigt att planera nya resor nu så bestämde vi oss ganska snabbt att de pengar som återbetalas för resan lägger vi på nya möbler istället. Så vi har faktisk kunna tillåta oss att låta Visakortet glöda lite. 
 
 
Vi ägnade många timmar mellan köp och inflytt åt att leta inspiration, så när vi väl kom på plats hade vi en klar bild av vilken känsla vi ville ha i rummet. 

Värme, växter, trä, läder. Olika texturer och mönster. Inte vita väggar. Inte kalt och tomt. 
 
 
Vi köpte några olika provburkar färg. Målade, tittade, kände efter och tillslut föll vi för en färg som spelade oss många spratt beroende på hur ljuset faller. Ibland är den grå. Ibland är den grön. Alltid vacker!
 
 Passande märke på skrivmaskinen? 
 
 
 
 Loppade lampfötter som ursprungligen stått i matsalen på Hamburger Börs
 
 
En sak som jag saknat i de senaste lägenheterna är att ha plats för en bokhylla. Bakom dörrarna finns det både plats gamla DVD-filmer, TV-spel (ja, vi är reliker!), vanliga spel och lite ljusstakar och krafs så att man kan byta ut dekoren ibland. 
 
Växter, filtar, resefynd. 
 
 Sett från andra hållet med kök och hall i andra änden. 

 
Under trappan har Elias fått en liten hörna. Den behöver mysas till lite, men jag vet inte riktigt hur. Säcken ska bo på vinden när vi fixat till där, så "något annat" måste till där. Funderar på att köpa en till liten stol. Eller lägga dit en madrass och en massa massa kuddar. Oavsett vad så ska jag nog sätta upp en ljusslinga där för lite mysfaktor. 

Sådär. Det var rundan i vardagsrummet. Här finns fyra olika DIY-projekt som förtjänar egna inlägg. Men det blir nån annan dag!
 

Kommentarer
Linda säger:

Toppenmysigt. Förstår att ni trivs

Svar: ❤️
Erica AKA Tomtens Dotter

2020-09-07 | 22:24:34
Bloggadress: http://www.candygirl.nu

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback