Husesyn: sovrum

Alltså jag ÄLSKAR vårt sovrum. Efter att ha haft sovalkov i lägenheten där Ragnar bodde när vi träffades, ett microsovrum (2.40 * 2.17 med dörröppningar på båda kortsidorna) med sängskåp i lyan på söder och faktiskt ett ännu mindre rum i senaste lägenheten då vi bestämde att Elias skulle få det stora rummet så har vi äntligen fått utrymme. 

 
Fantastiskt ljusinsläpp, stora ytor och... [trumvirvel] ... en walk in-closet. Fatta lyxen! Vi är verkligen trötta på "vitt, ljust och fräscht" nu och bestämde oss för att våga vara djärva och göra något mörkt och dramatiskt. 

Sambon ville ha en dammsamlarlampa. Jag håller med om att de är riktigt snygga men, som sagt, dammsamlare. Efter att han dyrt och heligt lovat att han kommer att göra ren den med jämna mellanrum så fick det bli en sån. 
 
 
Tapeten heter Pine från Sandberg Wallpaper. Vi kollade runt på hur mycket tapeter som helst, men vi återkom ständigt till denna, den första tapeten som vi båda kunde enas om.
 
Ljusstakarna hittade vi på loppis i somras, 250 kr paret.  


Guldgarderoben dök upp som annons i mitt Facebookflöde i våras. Sjukt snygg, alldeles för dyr. Tills den plötsligt dök upp igen några veckor senare, nu till halva priset. Så det blev ett litet klick där. Kommer från Ellos

Skönt med ett ställe där använda, men ännu inte smutsiga, kläder kan mellanlanda. 
 
 
Jag har ännu inte berättat för Ragnar att det, med 98% sannolikhet, kommer att stå en julgran där i hörnet i december. Säg inget till honom än, ok?!
 

Vår walk in-closet. Byrån hittade vi på Fat Cat, medan tavlan har hängt med några år (och lägenheter) nu. Den sista pusselbiten som föll på plats var när vi äntligen fick till garderoben här inne.
 
 
En vanlig Pax-garderob från IKEA med perfekt mönsterpassning; väggen är 201 cm bred och 238 cm hög. Garderoben är 200*236 cm... Det medförde så klart vissa bekymmer då den måste monteras på plats i upprätt läge, men problem är till för att lösas, eller hur? 

 
Här sover vi gott!
 

Kommentarer
Anna (annasjul) säger:

Vad fint ni gjort och vad roligt att få följa med på husesyn! Ser framemot att få se allt i julskrud med!🎅🏻

Svar: Tack Anna :-)Ja, det ska bli roligt att fixa här! Ska försöka klara mig med det som finns i gömmorna (förutom att vi behöver en julgran då)... Vi får se hur det går!
Erica AKA Tomtens Dotter

2020-09-05 | 07:47:06
Linda säger:

Älskar!!!!❤❤❤

Svar: Jag med! Så himla nöjd :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2020-09-05 | 14:21:26
Bloggadress: http://www.candygirl.nu

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback