Blossa 20

 Så då har vi smakat årets Blossa. De senaste åren har det, enligt mitt tycke, varit riktiga bottennapp. Visst, Limoncellon från 2018 var ok, men resten? Näe. 

I år var jag förväntansfull. Jag gillar grönt te med mynta, det ger härliga semesterminnen och ska vara hett och sött. Lite fundersam över hur den funkar med glöggkryddorna, men årgångsglöggen brukar inte vara så himla kryddstark. 
 
Flaskan är snygg, men jag håller med Helenavisst ser det ut som att det står 25 istället för 20? Jag gillar dock färgerna och glasmosaiklooken. Funderar även på om Therese fortfarande gör sina glöggbrickor och hur årets bricka kommer att se ut 🙂

Som varm var den ganska meningslös. Den smakade inte så himla mycket. Mest beskt där myntan kommer i eftersmaken. Myntan känns i doften men övriga kryddor lyser med sin frånvaro. 
 
Ljummen däremot, då var den helt okej. Skulle till och med sträcka mig till god. Både myntan och övriga glöggkryddor kommer bättre till sin rätt. Beskan från det gröna tet finns där, men på ett trevligt sätt. Den känns inte så söt, mer fräsch. 
 
Betyget då? Tja, jag sladdar mellan en tvåa och en trea men landar tillslut på att ge Blossa 20 tre snöflingor. Sambon gav den en 2:a. Detta är en hygglig höstglögg, men inte mycket mer än så. 

 
1. Hej soptunnan!
2. Flaskan blir uppdrucken, men inskaffas inte igen
3. Helt okej. Kan absolut köpas igen om favoriterna är slut.
4. Toppen! Detta blir en återkommande glögg.
5. Underbar. Denna måste hamstras för att aldrig någonsin riskera att vara utan.

Kommentarer
Therese säger:

Har beställt mina flarror som kom för någon dag sedan men som jag inte hämtat up, måste nog upp på stubberten så jag kan testa - och givet blir det glöggbricka på detta tema i år :-D

2020-10-01 | 14:39:13
Bloggadress: http://lurans.blogg.se
Therese säger:

Och från säker källa har jag hört att den ska vara godast som en del i en drink med bubbel i form av prosecco eller cava - så det ska jag testa!

2020-10-01 | 14:40:45

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback