Grötklämmis med mango

Nu när Ragge är pappaledig krävs det snabba mellanmål som finns färdiga i kylen. Mellanmål som funkar hemma och på språng. Och mellanmål som mättar. 
 
Klämmisar är en favorit,  men allvarligt... Betala 12 spänn för smaksatt gröt? Visst. Om man är på språng och det krisar, men annars? Nej! Gör själv istället. 
 
 
Grötklämmis med mango
Ger 6 bäbisportioner
 
250 g mango
1 dl vatten
1 msk apelsinsaftkoncentrat
1 tsk citronjuice 
1 krm vaniljpulver
Fast gröt på 2 dl grötpulver+2.5 dl vatten
 
Gör så här:
  1. vispa ihop gröten och låt svalna
  2. Mixa mango med vatten, apelsinsaft, citron och vanilj till en slät puré
  3. Tillsätt kall gröt och mixa igen
  4. Häll upp på klämmispåsar 
Okej. Hade jag haft en apelsin hemma hade jag använt den istället för apelsinsaftkoncentrat. Och lite rivet skal. Nu hade jag inte det, men jag tror inte att man dör av lite socker. Inte i så här små mängder. 
 
Elias godkände. Haha! Han skulle bara veta att han äter gröt 😋

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback