DIY: Rudolf och Frosty som pumlor

Dags att skaka liv i den här gamla bloggen, eller vad säger ni? Förra julen fick jag en extremt charmig present av min vän K och hennes lilla son. De hade pysslat om högst ordinära vita julgranskulor till Rudolf med röda mulen och Frosty the snowman. Med små medel kan man göra mycket, eller vad säger ni?
 
 
För att göra Frosty the snowman behöver man en vit julgranskula, ögon, disksvamp och orange färg till näsan och svart, lite tjockare, papper till hatten, munnen och armarna (som syns väldigt dåligt på bilden). Lite blingblingglitter är ju också alltid trevligt :-)
 
 
Till Rudolf med röda mulen är det ungefär samma materiallista. En vit julgranskula. Ögon. Svart papper till hornen. Och en röd liten pompomboll till näsan.
 
De enda verktyg som behövs är sax och lim (limpistol är ju en pysslares bästa vän). Sen är det bara att klippa och montera.

Kommentarer
Amandas jul säger:

Fiffigt värre!

Svar: De var jättesöta. Sonen som hon pysslat med är 3 år, så det passar säkert dina kids med 😊
Erica AKA Tomtens Dotter

2015-10-07 | 13:57:11
Bloggadress: http://amandasjul.blogg.se
Jessica säger:

Frosty var ju jättefin! Älskar de spretiga armarna

2015-10-07 | 14:25:18
Bloggadress: http://julilaloland.blogspot.se/
Lillgarden säger:

Välkommen tillbaka! Du är efterlängtad!
Så söta kulor. Skulle man ju nästan kunna göra med barnen i år!

2015-10-07 | 16:13:30
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/
Katarina säger:

Hej! Roligt att höra från dig, kram!

2015-10-08 | 06:05:41
Bloggadress: http://hovkonditorn.blogspot.com
Anette - En fin jul säger:

Vilka mysiga kulor, jättesöta :)

2015-10-08 | 15:56:58
Bloggadress: http://enfinjul.blogg.se
Anonym säger:

Är renen i bakgrunden möjligtvis från Harrods?

Svar: hej! nej, jag köpte dem på Macy's. Liknande har funnits på Åhléns de senaste åren 😊
Erica AKA Tomtens Dotter

2015-10-11 | 23:34:38
Lena säger:

ÄNTLIGEN är du tillbaka! Välkommen!

Svar: Tack Lena! Känns bra att ha varit saknad. Och det känns bra att vara tillbaka :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2015-10-14 | 20:26:22
Elenor säger:

Åhh så trevligt att du är tillbaka:)

2015-10-23 | 12:22:32

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback