Saffranskyckling med sting

Advent står för dörren. Mycket som ska hinnas med innan söndag.... Hur ligger ni till som? Jag är inte i fas, men det blir advent ändå! Så det firar vi med ett snabbt och enkelt middagstips som smakar jul! 
 
 
Saffranskyckling med sting
500 gram kycklinglårfilé
1 röd lök
1 färsk röd chili 
2 dl creme fraiche 
Vitlök (efter behag)
Sambal oelek (efter behag)
1 kuvert saffran
Salt, svartpeppar 
 
Gör så här:
  • Hacka lök, vitlök och chili
  • Skär bort fettet från kycklingen, skär i mindre bitar
  • Bryn kycklingen, salta och peppra. Tillsätt lök, vitlök och chili 
  • Blanda i creme fraiche, saffran och sambal oelek.
  • Låt puttra några minuter
  • Servera med ris

Kommentarer
a n n i k a säger:

Super mumsigt :D

2015-11-27 | 08:31:26
Bloggadress: http://blogofphoto.webblogg.se
Anna säger:

Låter jättegott! Kul att se att du är igång igen. Blev lite orolig för julstämningen ett tag, ingen jul utan din blogg 😊
Ska fö baka dina lussebullar in helgen. Räknar med succé som vanligt 😘
/ Anna

2015-11-27 | 09:14:08
Bloggadress: http://palandetmotskogen.blogspot.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback