Plötsligt händer det!

Min oktober och november har inte varit som vanligt. De julkänslor som normalt sett bubblar i kroppen har varit kraftigt försenade i år. Kom i förra veckan på att jag inte ens ansökt om "tomtesemester" i år... Och då fanns det inte riktigt någon möjlighet att göra det med så kort varsel heller. 

I fredags skulle jag köra igång. Men det slutade med att jag kollade sex avsnitt av Sons of Anarchy istället. I lördags var vi bortbjudna på middag inkl övernattning. Kom hem runt 14-tiden. Bara att kavla upp ärmarna och köra. Oinspirerad som fasen om jag ska vara ärlig! 


Men medan jag städade så märkte jag hur något hände inombords. Hur pirret och harmonin och effektiviteten började krypa fram. Sakta men säkert. 


Nu har jag jul i köket, vardagsrummet och på toa. Hall, sovrum och pysselrum återstår. För att få ordning på pysselrummet överväger jag helt ärligt antingen en bomb eller en liten plogbil. Men det blir ett senare bekymmer :-)

En månad kvar till julafton. Jag är inte klar. Men jag har iaf pallrat mig fram till startlinjen. Nu kör vi!

Kommentarer
Lillgarden säger:

Vad fint du fått!
Inte heller varken sug eller lust att börja med något. Fast jag brukar bara sätta upp adventsljusstakar nu till första advent. Resten tar jag sen...

2015-11-25 | 12:31:52
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/
Therese Bjärstig säger:

HÄRLIGT att du vaknat till liv, nu har jag läst ikapp och får säga grattis till att du hittat kärleken i sommar - kul!

2015-11-25 | 14:57:35
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback