EFIT första advent 2015

Igår var en riktigt mysig dag. Första advent är alltid mys, men igår var verkligen TOKMYS! Eftersom Marie drog igång en EFIT-utmaning så får ni hänga med på min dag i bilder. Håll till godo!
 
 
Kl 10.50
Vi vaknade sent. En rejäl sovmorgon innebar att första ljuset tändes strax före 11 i kombination med en sen frukost...
 
 
Kl 11.55 och 13.15
Dags att få granen på plats. Det är lite sorgligt att se granen när den kommer fram ur kartongen. Men med lite kärlek, omtanke och ljus så blir det bra! 
 
 
Kl 14.30
Pussas under misteln <3
 
 
Kl 15.10 
Nu är det dags att sätta in en skinka i ugnen. Då kärleken är helt såld på soltorkade tomater blev det en improviserad griljering: 1 äggula, 1 msk Johnnys sötstarka senap och 1 msk soltorkad tomat-creme. Hoppade över ströbrödet, och körde italiensk salladskrydda på istället. Blev smaskigt!
 
 
Kl 16.00
Det är några timmar sen vi åt frukost. Men vi väntar på Åsa som ska äta middag med oss. Så medan granen kläs njuter vi lite saffransbullar för att stilla våra hungriga magar.
 
 
17.15
Skinkan är uppskuren. Risgrynsgröten är klar. Åsa är på plats. 
 
 
18.00
Dags att dricka glögg. Åsa hade med sig en provsmakningslåda från Vinfabriken, jag hade några sorter hemma. Vi började med Calvadosglögg, vinfabriken VS Saturnus. Båda är goda. Vinfabriken passar bäst att dricka het medan Saturnus passar bäst när den svalnat lite. 
 
 
19.20
Vi dricker mera glögg och kollar på Nightmare Before Christmas
 
 
20.00
Provsmakningslåda är tom. Filmen fortsätter...
 
 
20.50
Finnkampen inleds. Dags att testa vilken sida av Östersjön som är bäst på glögg i år. Svaret: Sverige och Blossa så klart. 
 
 
Kl 22.15
Ragge har lagt sig, Åsa har åkt hem. Jag har plockat undan och diskat upp. Innan jag går och lägger mig blir det några minuters lugn och stillhet vid granen. Godnatt! 
 

Kommentarer
Ulla säger:

Återstår o se om landskampen verkligen slutar så där ;) Trevlig adventstid :)

2015-11-30 | 07:51:55
Bloggadress: http://Http://jouluni.blogspot.fi
Victorias Jul säger:

Vilken mysig dag. Och en jätte fin julgran, jag hade tänkt köra på en vit gran i år med får se om mina julgranskulor räcker till annars blandar jag in lite silver också

2015-11-30 | 08:35:20
Therese Bjärstig säger:

Skinkan lät verkligen spännande!!! Hade nog fått tummen upp av mina smaklökar :-)

2015-11-30 | 17:29:17
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
Lillgarden säger:

Så snygga tallrikar du har! Helt underbara! och din ring, den är så fräck!

ha en fin dag!

2015-12-01 | 09:14:39
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback