Bloggåret 2014

I verkliga livet har jag haft ett fantastiskt 2014. Det har inte avspeglat sig på bloggen. Tvärtom faktiskt. Bloggen har inte varit prioriterad verksamhet under året. Ber om ursäkt för det och hoppas på bot och bättring under 2015. Har en hel del bilder och recept från årets julfirande som jag sparar till nästa säsong. Det är ändå ingen som är intresserade av dem nu, eller hur?! :-)
 
Snabbsammanfattning Tomtens Dotter 2014 (med 2013 inom parentes):
  • Totalt antal besök: 56.078 besök (82.009)
  • Totalt antal sidvisningar: 71.450 visningar (114.090)
  • Flest besök på en dag: 805 besök, söndagen 21:a december (878 besök, söndagen 1:a december)
  • Flest sidvisningar på en dag: 1.010 visningar, söndagen 21:a december (1.221 visningar, måndagen 2:a december)
  • Skrivna inlägg: 115 st (334 st)
  • Följare på Facebook: 152 (105)
  • Följare på Bloglovin: 220 (217)
Det märks så klart på siffrorna att bloggen inte varit prioriterad i år. Det verkar som att många av oss gamla julbloggare har haft ett litet mellanår i år. För min del handlar det om två saker. För det första så kom jag i julstämning väldigt sent. Och för det andra så handlar ju julen om "same procedeur as last year". När man, som jag, redan bloggat i 7 säsonger kan det vara svårt att hitta nya och inspirerande saker att skriva om. Att det dessutom var en månad där bloggen överhuvudtaget inte gick att nå, då jag glömt att betala för domänen... Det behöver vi inte prata om just nu...
 
Vad har ni läst då? Jo... de tre inläggen som lästs mest är alla äldre inlägg. Inte så konstigt då de haft hela året på sig att bli hittade. Här kommer de:
Av de inlägg som skrevs under 2014 är följande de mest lästa:
Med detta lämnar jag julen 2014 bakom mig. Jag vet ännu inte hur jag kommer att göra "off season" i år.2013 och 2014 har jag ju tänkt blogga året runt, och det har varit kul ett tag, men sen har jag gett upp. Det kommer nog att droppa in inlägg under årets första halva, men kanske inte dagligen. Eller ens veckovis. Det märker ni :-) Stort TACK till er som hänger med, läser och kommenterar. Utan er vore det inte alls kul att blogga!!
 
 
PS:
Om ni känner att ni kommer att sakna mig så kan ni så klart hänga med på Instagram, där heter jag @tomtens_dotter.
 
 

Kommentarer
Linda / CandyGirl säger:

God fortsättning på dig.

Jag kör på som vanligt - året om. Men nu blir det nog inte fler jul- och nyårsinlägh. Tror jag...

Går genast och letar upp dig på insta

2015-01-04 | 14:34:52
Bloggadress: http://www.candygirl.nu
Maries strålande jul säger:

God fortsättning och tack för förra säsongen. Håller med om att vi var många som tappade julbloggsformen och jag känner såväl igen anledningarna som du skriver. Men lite är ändå bättre än inget, eller hur!

2015-01-04 | 22:24:07
Bloggadress: http://julen.gladers.net
Anonym säger:

...men till nästa år igen, kommer hon vår gamla vän - för det har hon lovat! Jag hänger kvar och kommer garanterat titta in då och få, min nedräkning till nästa jul har redan börjat:)!

2015-01-04 | 22:39:08
Flipfloppan säger:

TAck själv och god fortsättning, jag hänger med på Insta då, kram

2015-01-05 | 09:28:25
Bloggadress: http://paradisetvsburen.blogspot.com

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback