Vardag och ny vattenkokare

Jag vill egentligen skriva om helt andra saker. Men det skrivs överallt om oturssiffran 13, så istället tänker jag glädja mig över min nya vattenkokare. 
 
 
Min gamla gick sönder för några veckor sedan. Den hade inte bara den dåliga smaken att gå sönder. Den hade den synnerliga dåliga tajmingen att göra det när jag var hemma och var sjuk. För en person som dricker 4-6 liter the per dag är det inte bara ett I-landsproblem. Det är en katastrof.
 
Efter lite googlande hittade jag den perfekta kokaren. Bara det att den var restnoterad till 28:e augusti... Och då var det bara att vänta och koka vatten på spisen.
 
När jag låg hemma och snörvlade och gnällde om min katastrofala livssituation på Facebook knackade det på dörren. Där stod en av mina vänner med ett paket. Hon tyckte synd om mig. Och eftersom hon skulle köpa en ny vattenkokare till sitt lantställe så ville hon göra en insats för mänskligheten och mig. Så den kokaren har stått hos mig i några veckor nu.
 
Men nu är min mirakelmaskin här. Äntligen. Välkommen.

Kommentarer
Susanna Maria J säger:

Hihi så bra där, jättefin vattenkokare ;)

Svar: Tack :-)Den fick en bullig brödrostkompis också!!
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-09-15 | 12:19:53
Bloggadress: http://oslofru.com/
Therese Bjärstig säger:

Snygg färg och härligt retro!

Svar: Visst är den härlig. Och det blev en lika turkos och retrobullig matchande brödrost då den också var paj :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-09-15 | 15:45:11
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
Nilli säger:

jättesnygg! Själv kör jag fortfarande den jag köpte när jag precis fått egen lägenhet alltså den billigaste=fulaste, men den funkar i alla fall än så länge...

Svar: Så länge den funkar så behöver man ju inte byta! Jag är inne på min 4:e tror jag. (Eller egentligen 5:e - men en av dem fungerar fortfarande, den tog jag till min dåvarande pojkvän eftersom han inte hade nån och jag alltid var där. Men den funkar fortfarande)
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-09-15 | 19:04:14
Bloggadress: http://ximasbynilli.blogspot.se/
Johanna (Johannas julblogg) säger:

Den var fin!

Svar: Tack johanna :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-09-15 | 19:31:36
Bloggadress: http://johannasjulblogg.blogspot.com
Anonym säger:

Snygg vattenkokare! Och det här med tretton....känner oxå på ett sätt att skriva, men samtidigt att det kanske är bättre att behålla glädjen i julbloggen och ta det överallt annars som det nu diskuteras. Får hoppas att vår julkärlek kan spridas och att det mjukar upp lite grann där det behövs =)

2014-09-15 | 20:49:37
Annas jul säger:

...och det var trötta jag som skrev förra kommentaren...

Svar: Jag hoppas att du har rätt. Funderar på att gå med i Invitationsdepartementet faktiskt. Jag tror inte att våra politiker kan laga den ökade rasismen i samhället, det måste vara vi "vanliga människor" som gör det.
Kram på dig, Anna!
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-09-15 | 20:50:58
Lillgarden säger:

Snygg!
Jag kokar vatten i micron ibland, men spisen fungerar det med.
Hoppas du haft en bra dag!

Svar: Jag äger faktiskt inte någon micro. Har aldrig gjort och kommer förmodligen aldrig att göra heller. Jag har inte riktigt förstått vad man ska använda dem till - förutom att poppa popcorn?
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-09-15 | 21:12:52
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/
CrimsonAnna-vardagslyckans sköldmö säger:

För oss som dricker de volymerna te (det gör jag också) så är ett hem utan vattenkokare bara ett hus. Tur att du har snälla vänner, och att du nu har fått din nya snygga vattenkokare =)

Svar: Gillar din formulering. "Ett hem utan vattenkokare är bara ett hus". I love it!
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-09-17 | 12:24:27
Bloggadress: http://crimsonanna.blogspot.se
Lillgarden säger:

Sv: nej micro är inget jag använder mycket nu. Men när barnen var små så användes den ju lite till barnmat och gröt och sånt.
men ananrs är det mest popcorn(går i grytan med) och ev snabbkoka grönsaker till middag, haha.

2014-09-17 | 22:05:09
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback