Gissningar och/eller önskemål på årets Blossa?

Så är det den tiden på året igen. När vi väntar och funderar. Spekulerar och gissar. Vad kommer årets Blossa att smaka egentligen? Nästa tisdag, den 9:e september, får vi veta. Jag har även i år fått förmånen att vara era ögon, öron och smaklökar på plats, men tills dess får vi alla nöja oss med att gissa.
 
I år är jag helt nollställd. Jag har verkligen inga nya idéer alls. Min drömglögg med smaken apelsin och ingefära kommer aldrig att bli verklighet - det är alldeles för likt 2012 års yuzu ingefära. Tranbär har jag önskat ett par år också. Det skulle inte vara fel.
 
Örter i drinkar börjar ju komma starkt. Mojiton banade väg för många år sedan, och i år har jag druckit drinkar både med rosmarin och andra örter. En rosmaringlögg kanske skulle vara något? (På bakgrundsbilden på inbjudningskortet hängde det en del örter på tork - men det kan lika gärna vara en ledtråd till årets julsnaps som presenteras samtidigt)
 
Äh jag vet inte. Jag har som sagt inga nya idéer alls, men det kanske du har? Kom med din bästa gissning eller önskemål vettja :-)

Kommentarer
Therese Bjärstig säger:

En rabarber variant på glöggen?! Det hade varit nått det.... Var in på bolaget så sent som förra veckan för att höra om de visste nått om årets Blossa ;-P

Svar: Rabarber låter underbart! Rabarber, vanilj och ingefära? MUMS!
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-09-01 | 09:02:17
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
Jessica säger:

hehehe, jag har just skrivit samma slags inlägg som kommer kring luch =)
Jag har ingen gissning alls egentligen. Men en med lakritston hade varit kul. Om örter finns på kortet så kanske någon svensk ört - backtimjan? (känns lite pizza iofs).

Svar: Great minds think alike ;-) Men lakrits? Hmm... Nä, då skulle jag nog bli lite ledsen faktiskt. Backtimjan är mumsigt. Kanske ihop med citron?
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-09-01 | 09:22:55
Bloggadress: http://julilaloland.blogspot.se/
Linda / Candygirl säger:

Lakrits i glögg är gott. Eller vanilj kanske

Svar: Lakrits är ingen av mina favoriter. Men vanilj kan bli gott :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-09-01 | 15:09:32
Bloggadress: http://www.candygirl.nu
Nilli säger:

Mina tankar började spinna iväg på olika kryddor. Först tänkte jag enbär (som jag älskar), men insåg att det var lingon och enbär för några år sedan, så det blir det nog inte. Men så slog det mig; Pepparkaka! Känns lite lagom knäppt sådär. Får de verkligen fram smaken av pepparkaka hade det kanske kunnat vara något? Det ska bli spännande att få se!

På tal om drinkar; basilika i drinkar är sjukt mumsigt! ;)

Svar: Åhh... Pepparkaka! Herrljunga hade (har?) en pepparkaksglögg som jag gillar. Den smakar liksom inte pepparkaka, utan mer pepparkaksdeg - och det är ju det bästa enligt min mening :-) Jag hoppas att du har rätt!
Basilikadrink? Vad mer än basikika? I mitt huvud poppade det upp en strawberry dauqiriliknande drink - men vodkabaserad? Vad tror du?
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-09-01 | 17:31:28
Bloggadress: http://ximasbynilli.blogspot.se/
Sara på Vardag.nu säger:

Utan att minnas riktigt hur föregående års glöggen smakat, så hoppas jag att det blir någon som känns riktigt svensk. Blåbär kanske? Eller en med chaikryddor! DET hade nog varit gott!

Svar: Blåbär var det 08, så det tror jag vi kan glömma - de brukar ju inte återupprepa smakerna. Chaikryddor... Det är ju "vanliga" glöggkryddor till stor del. Men om man kunde få till det där "mjölkiga" chailattekänslan så kommer jag nog att köpa upp varenda flaska de har :-D
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-09-01 | 18:57:30
Bloggadress: http://vardag.nu
Jonny säger:

Tror det blir något exotiskt typ "konstig-frukt-man-aldrig-hört talas-om" och ananas plus någon krydda, kanske kryddpeppar som är en viktig ingrediens i karibisk matlagning.

Svar: Rolig gissning. Ananas och kryddpeppar låter gott ihop :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-09-02 | 09:35:56
Ann Sofi Matsafari säger:

Jag tror på någon päron-historia i år.Eller kanske körsbär Något helt vanligt,vardagligt och svenskt tror jag iaf och inte massa konstiga ord på frukter man aldrig hört talas om.

Din gissning om örter är säkert inte helt fel heller. Svårt att gissa och man blir lika förvånad varje år!

Skönt att du börjar blogga igen! Saknat dig!

Svar: Nu har det kommit ledtråd på blossas fb. Vive la blossa. Så franakt.
Och tack! Jag har varit så oinspirerad i sommar. Men nu är jag tillbaka. Med full styrka :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-09-03 | 21:23:55
Bloggadress: http://matsafari.nu

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback