Blossa14 = jag gissar på violglögg!

Så är dagen B äntligen här. Dagen när smaken på årets Blossa presenteras. Som jag har sagt tidigare så kommer jag att vara på plats med ögon och öron och kamera - men framför allt med mina smaklökar. Ni vet väl att ni kan följa Tomtens Dotter via Facebook? Där kommer jag att uppdatera så fort jag vet vad det blivit för smak. Vill du hänga med mig på FB så klickar du HÄR. Ett uttömande blogginlägg kommer jag inte att kunna fixa förän ikväll. 
 
Är det någon mer som ska dit? Skicka gärna ett mail till mig då för det vore kul att mötas upp :-) 
 
 
Blossa har släppt två ledtrådar på Facebook. Den första ledtråden, Vive la Blossa, förflyttar oss till Frankrike. Men det lämnar ju ganska mycket åt fantasin. Champagne? Äpple och Calvados? Rödtjut? Gåslever :-) I den andra ledtråden släppte de en liten tjuvkik på flaskan. Färgen får mig att tänka på björnbär och boysenbär. Nu är jag inte så bevandrad i fransk flora, så jag frågade en vän som bott i Paris i många år om hon vet vad som är blålilaaktigt, franskt och kan passa som glögg.
 
Jag fick svaret La Violette. Viol. Det är tydligen vanligt att man blandar viol med vitt vin i Frankrike. Och det låter gott med vitt vin och viol. Jag vet inte om det låter lika gott med viol och glöggkryddor. Men jag tyckte att det lät som en väldigt rimlig gissning (tack M!), så jag snor den gissningen och vidarebefodrar till er. Klockan 12 idag får vi svaret. 
 
 

Kommentarer
Matilda säger:

Jag tänker direkt på lavendel när jag hör lila och Frankrike så jag gissar på att det är lavendelsmak i år.
Fast jag tycker iofs viol låter godare så jag hoppas att du har rätt :D

Svar: Bra gissat! Helt rätt ju :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-09-09 | 08:47:42
mya säger:

Får hoppas på att det är rätt då :)

Svar: ....och det var det ju inte. Lavendel. Vad tror vi om det?
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-09-09 | 09:01:38
Anne säger:

Om du har rätt så kommer jag att gråta av lycka och köpa minst tre flaskor. Trots att jag inte ens dricker alkohol...

Svar: Som du säkert redan har sett så hade jag fel i min gissning...
Kul att höra ifrån dig Anne! Jag blir alltid så orolig för dig när jag inte hör ifrån dig på ett tag <3
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-09-09 | 09:52:11
Tess säger:

Så kul att ses idag :))

Svar: JAAA! Det var jättekul :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-09-09 | 18:27:13
Bloggadress: http://www.seenbytess.se
Therese Bjärstig säger:

Lavendel... Vad tyckte du?! Mormors linneskåp, eller bara en subtil aning så att det fungerade? Satt med mobilen i skogen å följde releasen ;-P MEn insåg att man dock kunde förbeställa först från 1 okt, så jag får ge mig till tåls ännu en tid... KRAM!

Svar: Hmm. Jag tyckte att den var OK. Men jag känner mig inte jätteentusiastisk över just denna glögg. Men de släppte två nyheter till som var himla positiva. Recensionerna är precis skrivna :-)
Kram
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-09-09 | 19:23:35
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
Johanna (Johannas julblogg) säger:

Ser fram emot att höra vad du tyckte!

Svar: Så! Nu har jag skrivit ett inlägg :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-09-09 | 19:35:21
Bloggadress: http://johannasjulblogg.blogspot.com
Nathalie säger:

Som johanna säger, ska bli kul att höra vad du tror om årets smak plus är nyfiken på att höra recensionerna sen då jag själv förmodligen inte kommer prova :)

Svar: Så! Nu har jag skrivit ett inlägg :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-09-09 | 22:14:10
Bloggadress: http://hejtomtegubbar.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback