Läser Allersredaktionen Tomtens Dotter?

Så har jag läst årets första jultidning. Allers är ju alltid först ut, och som vanligt är den helt okej för sitt pris, men kanske inte mer än så. Men jag måste ju säga att jag fnittrade lite för mig själv när jag läste årets upplaga. Det känns som om de har hämtat lite av inspirationen från mig :-) 
 
 
Till vänster en bild på ett julkort ur Allers. Till höger ett pysslat julkort som jag visade upp i ett inlägg 2008. Och HÄR finns även en gubbe på samma tema från 2007 :-)
 
 
Den röda tråden är.... turkos. Så skriver Allers. Och så har jag levt de senaste åren. En turkos överdos - och bäst blir det när man kombinerar det hela med rött. Som jag skrivit om bland annat i DETTA inlägg.
 
 
På den vänstra bilden serverar Allers varm dryck ur arabiska theglas. Udda arabiska theglas. Det är exakt vad jag har gjort de senaste 10 åren :-) Måste visa upp hela min samling någon dag (inväntar fotograferingsljus...) Den börjar bli rejäl nu! Räknade glasen i våras och minns jag rätt har jag runt 50 st. Vilket betyder att man slipper diska under glöggfesten :-)
 
I år ska jag hålla i plånboken när det gäller jultidningar. Litar på att jag har sett det mesta många gånger. Däremot kommer jag att köpa på mig lite amerikanska magazin istället när jag åker till Chicago. Jag får helt enkelt lita på att ni blir inspirerade och visar det som behövs visas :-D
 
Ha en fin dag!!!

Kommentarer
Thereses jul säger:

Haha vad roligt! Vart får man förresten bäst tag i sådana glas? Vet att indiska har liknande men de har ju hängt med i sortimentet i sjuttioelva år, så de känns väl inte sådär jätteroliga att ha som speciella julglas :/

Svar: Ohh... Jag har shoppat några i taget under ca 10 års tid. De första (de röda på bilden) köpte jag på Inn&Finn. De guldiga på bilden fick jag i present av en vän som varit i Egypten. Oftast har jag köpt dem på "billiga skräpbutiker".
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-10-15 | 11:17:05
Bloggadress: http://theresesjul.blogspot.com
Ammie säger:

Haha, vad kul :). Tidningarna borde ju ha lite koll på julbloggare för att enkelt få reda på vad vi vill läsa om :)

Svar: Jag fnissade MYCKET när jag såg snögubben. Hade tänkt köra den på årets julkortsskivor, men nu tror jag att jag hittar en annan design...
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-10-15 | 11:27:28
Bloggadress: http://ammies.se
Lillgarden säger:

Klart dom härmar dig! Du är ju så bra på det där med Jul.
Ska du till USA nu snart? Så häftigt att få ta del av deras julmagasin!

Svar: Sticker till Chicago över första advent. Det ska bli så jädra skoj :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-10-15 | 16:48:18
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/
Emelie - jul i tomteverkstan säger:

Haha nej va roligt - och häftigt! Nog fasen tror jag att någon på den redaktionen måste ha läst din blogg, keep up the good work! :) kram

Svar: Kram på dig, Emelie!
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-10-16 | 14:58:59
Bloggadress: http://julitomteverkstan.blogg.se
Annas Jul säger:

haha...känns som om du satte ord på mina tankar och känns som om allers kanske kikat på julbloggar även andra år vad jag kommer ihåg och tänkt på. Snögubben och glögglasen var ju klockrena! Själv hittade jag denna i årets tidning som jag pysslade förra året: http://annasjul.blogspot.se/2013/10/vik-en-diamant-i-papper.html

Svar: De måste ju bloggspana! Jag menar.... Det vore ju tjänstefel att inte göra det. Din grej verkar de som sagt också ha plockat upp
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-10-21 | 21:56:06
Bloggadress: http://www.annasjul.blogspot.com

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback