För garnnystan på flykt, tentativo uno

Kommer ni ihåg DETTA inlägg? Vad jag för tillfället inspireras av på keramiken? Nu är mitt första egna försök färdigt och jag är riktigt jädra nöjd. 
 
 
Detta är alltså en skål för garnnystan. Så att nystanet ska hålla sig på plats istället för att rulla runt i hela huset. Jag gillar konceptet. jag gillar att göra dem. De är galna och lekfulla. Det är bara synd att jag själv inte stickar, annars hade jag gjort en uppsjö till mig själv också :-) 
 
Denna kommer att flytta österut. Till Åland. En vän till mig frågade om jag kunde göra åt henne. Normalt sett tar jag inte beställningar, men jag sa Ja av två anledningar. Först och främst tände jag på idén. Och sen hade jag slut på Finrexin också, så vi gjorde ett litet byte :-)
 
 
Om någon undrar vad "tentativo" betyder så är det "försök" på italienska. Jag är SÅ sjukt sugen på att lära mig italienska. Det är ett grymt vackert språk och höstens dubbla italienresor har inte gjort mig mindre sugen. Just nu tragglar jag med en lära-språk-app som heter Duolingo. Jag tror inte på att lära sig språk på det viset MEN jag vill ha en lite kortare startsträcka om jag bestämmer mig för att ta en kurs i vår. Det är ett bra sätt att lära sig en massa ord och lite grammatik i alla fall :-)

Kommentarer
Jessica säger:

Superfin - och sååå smart. Själv har jag alltid en härva med knutar(vart kommer de ifrån egentligen??? De är som bananflugor - bara uppstår...) bredvid mig i soffan.
Ps. önska dig en språkkurs i Italienska i julklapp kanske? Finns det språkresor för vuxna? Sånna som alla åkte på när man var en 14-15? Ds.

Svar: Ja. Det är mysterium som ryms tillsammans med den ena försvunna strumpan på samma hylla in the Ministry of Magic...
Och tack! Sjukt nöjd :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-10-21 | 08:27:49
Bloggadress: http://julilaloland.blogspot.se/
Linda / CandyGirl säger:

Men gud så bra det blev... :-)

Svar: Visst blev den? Tack. Jag är så jädra nöjd :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-10-21 | 22:19:39
Bloggadress: http://www.candygirl.nu/
Lillgarden säger:

Så fin den blev!

Svar: Tack snälla :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-10-22 | 07:09:05
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/
Ann Sofi Matsafari säger:

Alltså den där grejen borde du massproducera kompis!!! Årets julklapp!

Svar: Haha jag håller faktiskt på. Nr 2 och nr 3 är på gång. De är jätteroliga att göra.
Kram!
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-10-22 | 20:00:54
Bloggadress: http://matsafari.nu
Charlie CS - Julig kulturtant som cramas säger:

Riktigt fin grej! Tänk den som kunde det där med keramik!
Aldrig testat faktiskt! Kom aldrig så långt i bilden. (satt mest och låtsat svor och klagade mig igenom all bild i skolan.) Tror man bara fick dreja på elevens val.

Svar: Tack Charlie :-)
Jo det var samma för oss. Ingen keramik på "vanliga" bilden, utan bara för dem som valde konst och hantverk som tillval. ..
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-10-24 | 23:34:07
Bloggadress: http://julkulturcramar.wordpress.com
Sofia säger:

Åh så fin! Jag skulle jättegärna köpa en sådan i julklapp till min mamma! Är det nått du skulle kunna tänka dig att tillverka och sälja? Hälsningar Sofia

Svar: HejTack för dina fina ord :-)
Tyvärr tar jag inte beställningar (och även om jag gjorde så skulle de inte hinna bli färdiga innan jul). Men jag tycker att det är jättekul att göra dessa, och jag funderar faktiskt på om jag ska dra igång och göra en bunt. Men då blir det först till våren. Håll utkik - i sånt fall kommer jag att slänga ut en blänkare på bloggen. Och mamsen har ju en födelsedag också :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-10-31 | 12:57:54

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback