Enkla spöken och vintertid

Godmorgon lördag! Äntligen är sportvintern igång. Eller i alla fall lite tjuvstartad. Idag är det premiär för den alpina världscupen, så jag har precis tittat på damernas första åk. Nu ska jag städa köket och sen är det dags för andra åket :-)
 
Hittade så söta spöken igår. I personalmatsalen på jobbet av alla ställen. Just dessa spöken är köpta, men man kan ju göra likadana med väldigt enkla medel. En vit plastpåse. Klipp ut ett spöke genom att använda hörnet av påsen. Svart penna. Rita ansiktet och händerna. Någon fyllning till huvudet (hushållspapper, strumpa, pingisboll) och sen är det bara att knyta ihop med ett vitt snöre/garn. 
 
 
Inatt är det dags att ställa om klockorna. De ska alltså vridas tillbaka en timme. Ni vet väl: På våren tar man fram utemöblerna, så då vrider man fram klockan. På hösten åker utemöblerna tillbaka till förrådet. Då vrider man tillbaka klockan. Själv tycker jag att det är fånigheter att ställa om klockan på vintern. Ja, jag VET att det blir ljusare på morgonen. Men det leder ju till att det blir mörkare snabbare på eftermiddagen. FÅNIGHETER! 
 
Näe, nu har jag inte tid med er längre. Städa kök! Ciao

Kommentarer
Lillgarden säger:

Så enkel och fräck! Behöver inte vara så krångligt!

Svar: Precis min tanke :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-10-25 | 22:20:35
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/
Linda / CandyGirl säger:

ja precis.. mörkt på eftermiddagen när vi skaut med ungarna på gården. URTRÅKIGT.

Svar: Ja. Ska vi starta en revolution?
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-10-26 | 09:53:43
Bloggadress: http://www.candygirl.nu/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback