För garnnystan på flykt, tentativo due

Det är nästan så att jag MÅSTE börja virka. Sticka är helt hopplöst, det har jag aldrig fixat. Men jag virkade lite när jag var yngre. En stor brun fasansfullt ful sjal är det enda jag kan minnas att jag färdigställt. Men man har en helt annan frihet med virkning än med stickning. Det är en stor fördel när man inte kan följa mönster :-) 
 
 
Dessa tankar kommer så klart från garnnysteskålarna. Det skulle vara så kul att ha en uppsjö med pastelliga garnskålar.
 
 
En till är på gång. Bara för att jag kan. 

Kommentarer
Ammie säger:

Gillar verkligen dina garnnysteskålar, själv kör man med plastpåsar just nu (knyter igen halva öppningen så snöret kan löpa) inte så snyggt :P

Svar: ...kanske inte tvärsnyggt, men fullt funktionellt :-)
Och tack! Jag gillar dem med. Det är något som är helt annorlunda. Och himla kul :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-11-04 | 08:31:07
Bloggadress: http://ammies.se
Anne säger:

Hej finaste!
Angående chilin så har jag blivit chili-odlings-beroende!
Idag skördade jag några av mina "hot Lemon chili", gula, starka och ordentligt härligt citronsmakande/doftande chili som tillsammans med gul paprika fick koka ihop efter ditt älskade chilisyltrecept.
Långt svar på varför jag inte köper färdighackad ;)
Jag ska bara lära mig att använda HANDSKAR! Jag är ju totalt hopplös och gör samma misstag varje gång!
Imorgon ska här kokas sylt med mina svarta "Black vampire" chili! ;)

Svar: Haha jag skrev just om dig ju!
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-11-05 | 00:04:29
Linda / CandyGirl säger:

blev ju jättebra... jag har en kollega som skulle behöva en sån.

Svar: Ska jag ta det som en uppmaning att göra flera? :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-11-05 | 21:53:55
Bloggadress: http://www.candygirl.nu/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback