Tulpanens dag

Det känns som att varje dag är "något"-dagen. Idag är det tulpanens dag och snart kommer även lösenordsbytardagen och kramens dag. Nåväl. Vår betyder tulpaner och även om det är kallt och jävligt myggfritt nu så ställer hjärnan med automatik in sig på vår när julen har stökats undan.
 
 
I alla fall min hjärna. Eller åtminstånde inredningsdelen av hjärnan. Men tulpaner ÄR så vackert. Och så vårigt. Det är dessutom en blomma som är så vacker i alla dess stadier, från de strama knopparna till försiktigt utslagna. Men jag gillar bäst när den är i nästa fas av livet. Galet utslagen med blad åt alla håll. Som om någon stoppat LSD i vasen eller nåt :-) På något vis är det till och med vackert när blommorna gett upp och landat på bordsduken.
 
Seså! Unna dig själv en bukett eller två idag. Det är trots allt bara Tulpanens dag en gång om året :-)

Kommentarer
Therese Bjärstig säger:

Ja här är det så förbenat kallt att jag fick ta fram fejktulpaneran dagen till ära, riktiga hade varit genomfrusna innan jag var hemma... Ha en toppen dag! KRAM

2014-01-15 | 08:26:52
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
Lillgarden säger:

Har redan två fina buketter på bordet med tulpaner! Älskar dom och unnar mig minsann minst en bukett i veckan!
Dom är så vackra och visst ger dom en känsla av vår trots att det är kallt och trist utanför fönstret!

2014-01-15 | 09:50:00
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/
Flipfloppan säger:

Unnar mig absolut tulipaner idag! Och jag önskar verkligen jag kunde teleportera mig till Wasa- Frulle, det låter helt underbart att se det med "likasinnade". Ha fortsatt fin dag, tänker jag ha ;)

2014-01-15 | 12:21:39
Bloggadress: http://paradisetvsburen.blogspot.se
Linda Candygirl säger:

jag har redan två buketter så jag köpte inga nya idag...

2014-01-15 | 20:16:56
Bloggadress: http://www.candygirl.nu/
Sara på Vardag.nu säger:

Lösenordsbytardagen låter ju faktiskt som en bra idé. En dan dag hade jag behövt!

2014-01-15 | 20:22:38
Bloggadress: http://vardag.nu

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback