Har mellandagsrean blivit sämre?

I fredags efter jobbet begav jag mig ut på mellandagsrean. Jag besökte tre olika Indiska-butiker på jakt efter julgranskulor, men de fanns bara i gammelrosa. Sen var jag in i lite andra random butiker också. Åhléns, PUB, H&M Home... 
 
 
Det fanns nästan ingenting. Jag vet inte om jag var ute för sent eller om det helt enkelt är en dålig rea i år? Men lite prylar kom jag så klart hem med. Ovanstående tårtfat hittade jag för 75 kr på H&M Home och det känns som ett fynd.
 
Borde bege mig ut på klädjakt också. Jag lyckades nämligen med konststycket att tvätta två maskiner 40-tvätt i 60 grader under julhelgen. Eftersom jag blev sjuk så hann jag inte tvätta innan jag åkte norrut, så jag packade en resväska med smutstvätt och nyttjade föräldrarnas maskin. Bara det att jag inte riktigt kollade ordentligt när jag startade tvätten. Så nu har jag en hel del kläder som är för små...
 
Nu väntar en riktig sportdag. Tour de Ski och JVM. Lucky lucky me! En dag till i soffan - känns behövligt efter en fullsmetad jul och nyår. Ha en fin dag :-)

Kommentarer
Linda / Candygirl säger:

Här tycker jag dom städat bort julsakerna från rean. Letade ljusslinga...men dom var borta.

Svar: Mmm det är lite den känslan jag har. Det som är trendigt reas ut, men sånt som är basvaror, typ helröda pumlor, ljusslingor, glitter och adventsljusstakar läggs tillbaka i lagret till nästa år :-(
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-01-05 | 09:55:43
Bloggadress: http://www.candygirl.nu
CrimsonAnna-vardagslyckans sköldmö säger:

Jag köper alltid röda stearinljus på mellandags-rean.Gemene man som jag aldrig har träffat anser tydligen att man inte kan ha röda ljus i januari-oktober.

Svar: Haha näe. För rött är ju helt förbjudet under alla andra delar av året liksom haha! Jag har ofta röda detaljer under hela året - men faktiskt inte just ljus... Men å andra sidan har jag inte röda ljus under julen heller :-D
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-01-05 | 15:35:43
Bloggadress: http://metalanna.blogspot.com
sannas rum säger:

Jag är själv ingen rea-person, och jag tänker alltid "skulle jag köpt detta trots att det inte var på rea?". Det blir ofta mkt dåliga impulsköp under reor kan jag känna och känner väldigt mkt sedan jag var yngre. Därför ger jag mig sällan ut i vimlet i mellandagarna, inte minst för att jag bara blir förbannad på hur folk beter sig...

Svar: Ja det håller jag fullständigt med dig om. Att bara köpa saker för att de är billiga är en dyr affär i längden... Just julpynt och förbrukningsvaror försöker jag dock alltid köpa på rean :-) Och "folk" är hemska på rean. Eller kanske det blir hemskt bara för att de är så många?
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-01-05 | 17:52:59
Bloggadress: http://sannasrum.se
Nilli säger:

Jag tror många påbörjar sin rea dagarna före jul. Ett år fyndade jag Cheshirecat-kulorna på Åhléns som jag suktat efter hela december på den 22:a december, då de börjat rean, 50%. Har även fyndat på IKEA 22:a eller 23:e något tidigare år. Men man går ju sällan på stan de dagarna, i alla fall inte i jakt på julpynt!

Jag hade faktiskt ganska tur med rean. Jag tror att det var samma, gammelrosa, kulor på Indiska som jag såg, och intek unda låta bli att köpa (har blivit lite tänd på vintage-trenden, men mycket rosa pynt. Så jag köpte två rosa och två turkosa i samma stil, men jag hade en Wrapp-check så jag betalade 8 kr för de 4 kulorna, det kallar jag fynd!

Sedan köpte jag en tvåpack med bruna kulor på Åhléns tidigare i år, varav en gick i kras när jag klädde av granen (dumma mig var alldeles för vårdslös...), men till min stora lycka var typ det enda de hade kvar på rean, just de kulorna, så jag köpte på mig 4 till!

Svar: Indiska har alltid så mycket snygga kulor :-) Jag funderade på de rosa jag med - men det fick vara. Och Wrapp är suveränt. Så bra med en rabattcheck på 50 spänn när man ska köpa nylonstrumpor eller annat småkrafs.
God fortsättning på dig förresten :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-01-05 | 18:31:27
Bloggadress: http://ximasbynilli.blogspot.se/
SystrarnaCochE säger:

Jag tycker oxå att mellandaxrean kändes lite "osynlig" i år; mest produkter till normala priser och dessutom var julpyntet undangømt..."I gamla dagar" var ju allt typ minst 50% och galet mycket rea-produkter..eller så kommer jag ihåg fel. ;)

Svar: Nej jag tror att du kommer ihåg rätt. Får se om jag ger mig ut en sväng till imorgon... Jag VILL verkligen ha fler såna julgranskulor....
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-01-05 | 21:35:51
Bloggadress: http://enmassajul.blogspot.com
Therese Bjärstig säger:

Ääääääälskar detta tårtfat, föga förvånande ;-P Har suttit och porrsufat kameror nu i kväll å det blev en beställning, så nu väntar jag med spänning på leverans, blev en Canon, dock ej system utan hybrid. Hoppas det blir bra!

Svar: Grattis till shoppingen :-) Hoppas att den funkar bra och att ni blir kompisar snabbt! Och nej... Jag är inte så förvånad över att tårtfatet föll dig i smaken. Det stod ditt namn på det. Fanns rätt mycket Therese-grejer på HM Home btw
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-01-05 | 22:18:48
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
Carina säger:

Rean har definitivt blivit sämre!
Jag brukade dammsuga julrean efter användbara fynd (jag menar, det blir ju jul nästa år också!), men allt jag kommit över i år är några delar till vår utebelysning och lite pyssel från Panduro..

Svar: Då är jag inte ensam om att tycka så alltså... Jag har också varit ute efter utebelysning - jag har en sommarplan som inkluderar ljusslingor :-D
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-01-06 | 12:12:58
Bloggadress: http://julpussar.wordpress.com/
Helen säger:

Jo reorna ÄR sämre iår. Det är många klädfirmor som än bara har 30% vissa 50% men har inte sett så mycket 70%

2014-01-09 | 00:38:35

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback