Galna ljus och återvinning

Jag älskar när blockljus brunnit ner en bit och blivit "lite tokiga". Det ÄR vackert med rynkor. Här får julens ljusarrangemang leva kvar in i januari. Tomten fick ge vika för ett tredje ljus istället.
 
 
Här är det en slapp och skön helg i sportens tecken. TV-sportens alltså. Och lådors. Nu är alla julsaker nedstoppade i kartonger, men de måste ju ta sig till förrådet också...
 
 
Dagen fortsätter i samma stil. Men kommer att avslutas på bio. Vi ska gå och se 100-åringen. Älskade verkligen den boken, så jag hoppas att filmen håller måttet. Nån som har sett den tro?

Kommentarer
Rebecca&Mathias säger:

Kan inte annat än att hålla med dig om detta! Riktigt fint är det! Hoppas du får en kanon dag! :)

Svar: Detsamma till er :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-01-12 | 12:02:52
Bloggadress: http://twoplusone.se
Linda / Candygirl säger:

Vackert... det går åt många ljus i det här hushållet. ..

Svar: Här med - men mest värmeljus. Tänder sällan blockljus om jag inte vet att jag kan ha dem tända minst 4 timmar...
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-01-12 | 13:35:26
Bloggadress: http://www.candygirl.nu
Sara på Vardag.nu säger:

Jag gillar också när ljusen börjat bli sådär mjuka i kanterna, smälta i kanterna och sneda och vinga. problemet är att sambon gillar att pilla sönder ljusen jämt. Allvarliga problem!

Svar: Ah. Jag förstår. Jag hade en kombo som var lika. När mina 40 cm höga/1 dm diameter stora och svindyra ljus brunnit ner till hälften och var som allra vackrast... Och när jag kom hem från jobbet och Petra hade skurit av dem jämna. Och fasan. Och oförståelsen över varför. Jag lider med dig.
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-01-12 | 15:21:01
Bloggadress: http://vardag.nu
CrimsonAnna-vardagslyckans sköldmö säger:

Oj oj oj, vi är olika. Jag tycker att ljusen är vackra när de har brunnit ett tag som du skriver, men samtidigt klipper jag ner dem ibland och gjuter nya ljus av dem.

2014-01-12 | 22:28:28
Bloggadress: http://metalanna.blogspot.com
Therese Bjärstig säger:

Jag har varken sett filmen el läst boken, får ta och läsa boken vid tillfälle! Önskar dig en bra start på veckan! KRAM

2014-01-13 | 07:03:50
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback