Kakfat

Planen för gårdagen var alltså att gosa med nyfödda lilla T. Men en förkylning satte käppar i hjulet. Istället plockade jag fram en klump lera och började leka lite. Hade ingen egentlig plan när jag körde igång, men efter ett tag så blev det ett kakfat.
 
 
Som mall, både för mönster och form, har jag använt en bordstablett i filt. Bara att lägga ut underlägget på den utkavlade leran och kavla in det. Sen skära ut fatet. Därefter går man över motivet med en svamp och "tvättar bort" de vassaste delarna.
 
Att knåda lera, kavla och finlira var dock inte så smart. Axeln. Den där jädra axeln. Som nästan var bra på lördag morgon. Den vill inte vara med nu. Suck. Nåväl, fatet blev bra, så det kanske var värt det. Nu ska jag bara se till att det kommer till verkstan också. Gärna i ett stycke...

Tittade ni på mello igår förresten? Gud vilket bottenskrap. Satt i soffan och undrade varför jag egentligen utsatte mig för sådan plåga. När låt nr 7 (Bygdens Son) framfördes var jag redo att kasta ut TVn. Tur att axeln inte tillät det, för att kasta ut TVn en vecka innan OS verkar dumt. Ha en fin söndag :-)

Kommentarer
Ulla säger:

Vilket vackert fat!

Och tv:n kommer du att behöva...och axeln, så överansträng den inte i onödan. Du kan ju alltid trösta dig med att era östgrannar nog klarar av att göra något ännu värre i musikväg. Om inte Lordi räknas ;-)

2014-02-02 | 12:10:34
Bloggadress: http://jouluni.blogspot.fi
Lillgarden säger:

Vad vackert fat!

Nej den där melodifestivalen var inte mycket att hänga i granen inte....
Och ändå sitter man och ser skiten, haha..
ha en fin söndag!

Svar: Jo, men om man inte kollar så känner man sig ju som ett miffo vid lunchen idag? Man fattar inget av samtalet...
Ha en bra måndag :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-02-02 | 12:36:24
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/
Ann-Sofi Matsafari säger:

Haha jag ser framför mig när du plockar tv:n och kastar:)

Svar: Mmm! Det var nära. Men som sagt, OS... OS är nära nu :-D
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-02-02 | 13:36:04
Bloggadress: http://matsafari.nu
Sara på Vardag.nu säger:

Vilket fint fat! Jisses :) Men då missade jag inget på tv igår med andra ord... Skönt att höra :p

Svar: Du missade INGENTING. Jag lovar. Och tack :-) Håll en tumme för att det klarar sig till verkstan :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-02-02 | 17:25:37
Bloggadress: http://vardag.nu
flipfloppan säger:

Wow, så snyggt och det verkar ju hyfsat lätt att göra också. Ja, tur du behöll TV´n, nu smäller det ju snart, kan knappt bärga mig och värmede upp med sprinten idag. Slösöndag på bästa sätt.

Svar: Tack :-) Jo det är inte alls svårt faktiskt! Det svåra blir att få den till verkstan. Leran blir så skör när den har torkat (men inte bränts), och kan gå sönder vid minsta stöd. Så det ska bli spännande...
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-02-02 | 20:03:10
Bloggadress: http://paradisetvsburen.blogspot.se
Linda / CandyGirl säger:

jamen Yohio och Paparizou var ju bra. Och så tycker jag den där låten "bröder" växer liksom. Däremot var bygdens son så jäkla superdålig ... haha...

Svar: Hm. Yohio är en duktig artist, men jag gillade inte låten. Och Paparizou var bra, det håller jag med om. Men Bröder? Näe? Den var ju nästan lika hemsk som Bygdens Son...
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-02-02 | 22:32:17
Bloggadress: http://www.candygirl.nu/
Lillgarden säger:

Sv: precis så skrev jag om melodifestivalen i bloggen. Man ser ju mest för att alla andra ser och pratar om det sen på måndag, haha...

2014-02-03 | 08:18:14
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/
Caroline säger:

Otroligt vackert fat =D

2014-03-24 | 13:23:03
Bloggadress: http://julmysigt.blogspot.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback