Julskyltning på Macy's

En av butikerna jag verkligen ville besöka var Macy's. Dit har jag velat ända sedan en kompis skickade en massa bilder därifrån för två år sedan när hon var i New York. (Det var på grund av dessa bilder som min snögubbekakburk fick äran att flytta hem till mig.
 
Macy´s är berömda för sin julskyltning. Precis som NK följer den ett tema som sträcker sig över flera fönster. I år handlade det om kedjan från det att barnen skriver till jultomten och allt som händer därefter
 
Barnen skickar brev till jultomten...
 
...som sedan läser breven och gör sin julklappslista...
 
Nissarna jobbar för högtryck med att göra julklappar...
 
...medan andra nissar bakar och fixar i köket.
 
Jultomten levererar sedan klapparna till New York, Paris,London,
Påskön, Mexico, Sidney, Egypten och till resten av världen med.
 
Tomten gör sitt sista stopp på Macy's på State Street i Chicago.
 
För övrigt så är det lite extra kul att skriva nu. Jag har nämligen min plingelingelingring på mig som jag visade i förra inlägget. Så för varje bokstav som skrivs med vänster hand så plingar det som bara den :-)

Kommentarer
Jennie säger:

Åh vad fint, mycket avundsjuk!

2014-12-05 | 22:26:05
Bloggadress: http://adventstid.se
Julpussar säger:

Åh, jag älskar Macy's så här innan jul!! Skyltningen brukar vara av extraordinär karaktär och julavdelningen överdådig! Du ger mig Macy's-abstinens! ;)

2014-12-06 | 00:23:45
Bloggadress: http://www.julpussar.wordpress.com
Jessica säger:

Härliga bilder. Känns lite som att kolla in i en Viewmaster från när man var liten!

2014-12-06 | 10:28:00
Bloggadress: http://julilaloland.blogspot.se/
Lillgarden säger:

Så mycket fint! Vilken resa du varit på!
Måste ha varit häftigt att se i verkligheten...

2014-12-06 | 16:18:01
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/
Frida säger:

Wow, vilket ställe! Fantastiskt! Är det nån gång man ska åka till USA, är det nog nu, innan jul..

2014-12-06 | 22:03:57
Bloggadress: http://knappgoken.byemschen.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback