Julgranar á la extra ALLT

Hur många har tagit fram granen? Jag har. Men det vet ni redan :-) Jag vill ta fram den tidigt så att jag hinner njuta av den läääänge. Jag har fått kommentar om min gran tidigare "Man kan fortfarande se lite grönt. Ska det vara så?" men med de amerikanska butiksjulgranarna som jämförelse så har mina granar alltid varit väldigt sparsmakade. Eller vad säger ni?
 
Jättegranen på Bloomingdale's. Ni kan ju roa er med att räkna hur många våningar den sträcker sig över...
 
Och i närbild....
 
Chicagos centralstation
 
Julgranskulorna är ca 1m höga.
Då kan ni tänka er hur stor den fullstora granen på förra bilden (och till höger på denna bild) är...
 
Macy's
 
Macy's
 
 Macy's
 
Kristkindle Market
 
Kristkindle Market
 
 Kristkindle Market
 
Denna och resterande granbilder är alla från Macy's
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Med denna bildkavalkad önskar jag er alla en fin start på veckan :-)

Kommentarer
Victoria säger:

Vilka granar. Så ser inte min ut direkt :). Undrar hur lång tid det tar att klä en sån gran.

Svar: Måste ta Hur lång tid som helst? Jag menar... Det tar några timmar att klä min lilla. Tänk då Bloomingdales. ..
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-12-15 | 07:39:58
Bloggadress: http://victoriajul.blogg.se
Frida säger:

En hel del vackra granar! En del mindre vackra :)
Vår gran är inte inne än! Inte ens inköpt! Våra barn fyllde år i lördags och vi brukar vänta med att ta in julen tills de fyllt år!

Svar: Ja men det är rätt. Vet många som fyller åri december som kör julfria födelsedagar.
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-12-15 | 08:19:54
Bloggadress: http://knappgoken.byemschen.se
Therese Bjärstig säger:

Härliga bilder! Älskar dessa disneygranar! Dock vill jag ha min egen version som är mer enhetlig och där man ser grönt ;-P Ha en fin vecka!

Svar: Haha jag håller med. Men det är grymt kul att titta på :-D
KRAM
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-12-15 | 09:36:26
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
Flipfloppan säger:

Underbara inlägg jag inte hunnit kommentera. Har också varit på Macys i juletid och det är helt fantastiskt! Din gran ligger inte långt bakom dock och visst har även jag klätt granen. Eftersom allt blir godare med bacon, måste pralinerna vara en DRÖM!! Kram

Svar: ... och jag var hos dig igår och spanade på din vackra polack, utan att lämna avtryck.
Ja. Pralinerna blev underbara. De kommer definitivt att göras fler gånger.

Kram på dig, tjejen! !!
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-12-15 | 12:32:38
Bloggadress: http://paradisetvsburen.blogspot.com
Julpussar säger:

Åh, jag älskar granskyltningarna på Macy's! Överdådiga, ljuvligt Disneyfierade och alldeles underbara! Och inte blir det sämre av att de flesta kulorna/dekorationerna går att köpa med sig hem! 😊

Svar: ...bara dyrare!
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-12-15 | 13:11:25
Bloggadress: http://julpussar.wordpress.com
Vespa Vulgaris säger:

Min favorit är utomhusgranen med blå lampor. De där vitsprayade stackarna ser läskiga ut. Hu!

Svar: Ja utomhusgranen var läcker. Men jädrigt svår att fota.
Haha ja! Nån gick lite hårt fram med snösprayen :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-12-15 | 21:08:01
Bloggadress: http://3rumokmedkatter.wordpress.com
Lillgarden säger:

WOW! Vilka granar! Så maffigt det måste ha varit att se på plats!

2014-12-23 | 14:10:56
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback