A friend in need is a friend indeed

Den där frysen. Och kylen. Det sabbade en hel del. Både mat och tidsschema. För att inte tala om humöret och julefriden. 
 
Kommer ni ihåg min hjältinnevän Åsa? Hon som åkte till mig och dödade en korsspindel när jag var hysterisk? Annars kan du läsa den historien HÄR. Åsa har återigen gjort en hjältinneinsats. I torsdags, i kaoset, kom hon förbi. Gav mig en kram och lite choklad. Hjälpte mig att tömma kyl och frys, torka golv, röja. Sorterade upp vad som behövde göras, vad som ska göras NU, senare under dagen och vad som kan vänta. Och vill ni veta det bästa? 
 
Du är värld alla rosor. Men skallen behåller jag själv
 
Hon kan köra bil med släpvagn. Och dessutom backa med den jäveln. Igår, medan jag var på jobbet, åkte hon hem till mig. Lagade mat. Skruvade loss kylskåpets överskåp. Röjde. Kollade Blocket. Hittade en begagnad kyl/frys i närområdet för en billig peng. Hyrde släpvagn. Raggade upp en stor stark karl till hjälp. Så när jag kom hem från jobbet så var det bara att äta mat och sedan hämta den stora starka karln, sen släpvagnen och till sist kyl- och frysskåpet.
 
En äkta hjältinna! Och ett stort tack till Homan som hjälpte till med bärandet. Det var grymt! !!

Kommentarer
Linda / CandyGirl säger:

Men vilken underbar väninna... var rädd om henne.. och hoppas att du inte fick allt för mycket förstört.

2014-12-20 | 10:01:03
Bloggadress: http://www.candygirl.nu/
Anna säger:

Underbart! Så ska vänner vara, som bäst när det gäller! Är julefriden tillbaka nu? Eller måste du överdosera bjällerklang och Sunes jul-avsnitt för att komma ifatt:)?!

2014-12-20 | 10:36:55
Bloggadress: http://www.annapannapuff.se
CrimsonAnna-vardagslyckans sköldmö säger:

Å, det är sådan vän jag vill vara, men jag är inte där ännu. Heja Åsa och stora kramar till dig. Hoppas att din julefrid kommer tillbaka. Den och julstämningen är svåra i år.

2014-12-20 | 11:57:12
Bloggadress: http://crimsonanna.blogspot.se
Therese Bjärstig säger:

Gaaaaah, vet EXAKT hur du känns, vi hade en box på 400 L där älgfilé, kött, fisk, bär, svamp låg och flöt i surnat blod då vi kom hem efter två veckor i Umeå, inte skoj :-( Men tur att du har Åsa, verkligen en vän, å så vilken brakmiddag du måste fått, ser dig framför mig med en tallrik med oxfilé portion XXL ;-D Kramar!

2014-12-21 | 16:53:05
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
Lillgarden säger:

Men vilken vän! Håll hårt i den!
Och vad skönt att det löste sig!

2014-12-22 | 11:27:00
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback