Salt efter behag. Som farbror Melker sa...

Den där husbilen. Har jag berättat om den? Inte? Nå, för 3 år sedan köpte min dåvarande pojkvän en husbil tillsammans med en kompis. Vi pimpade upp den rätt ordentligt och hårdrockifierade den rejält. Döskallar, svart och rött. Den fick en egen blogg under pimpningstiden så den nyfikne kan spana. HÄR hittar ni före-bilder, och HÄR hittar ni efter-bilder.
 
Nåväl. Trots att pojkvännen sedan flera år är en ex-pojkvän så är relationen fortfarande bra, både med honom och med husbilen. Husbilen vinterförvaras hos Åsas pappa som bor utanför Gävle, och igår tog vi tre en sväng upp för att fixa en del grejer. Bland annat den sista målningen: Den bruna fanéren passar inte in, så nu ska kök och förvaring äntligen bli rockifierad.
 
Jag har fortfarande en hel del röding i frysen, så jag tog med några stadiga firrar för att bjuda på middag. Enkel mat som sköter sig själv i ugnen är alltid bra att ta till på fixardagar.
 
 
Sen är det ju det där med att laga mat i okända kök. Jag har aldrig varit i det köket tidigare, och visste inte riktigt vad som fanns. Så jag har tagit med allt som behövdes till maten, förutom salt och peppar. Det finns ju i alla kök. Hittade dock ingen peppar, men man kan klara sig ändå. Hittade inte heller vanligt salt, men väl en förpackning med grovsalt. Det funkar. Salt som salt liksom. Efter behag.
 
Maten åker in i ugnen, och allt är frid och fröjd. Luktar gott. Är hungrig. Sen rotar Åsa runt i köket och nämner av en slump att "och där är salt till diskmaskinen". Say what? Det har jag ju saltat maten med. Efter granskning av förpackningen hittar vi texten "Not for human consumtion". Tro fan det. Det är ju mjukmedel som man ska om man bor där det är hårt vatten.
 
Maten fick gästa soptunnan. Vi åkte och köpte pizza istället.
 
 
Jag vart trött. Jag såg ett hav på bilden. Havssalt. Okej!
 
Det har gapat tyst här ett tag. Har inte haft tid eller inspiration till bloggen på länge. Tack för att ni hänger kvar. ♥

Kommentarer
Eva säger:

Synd på god fisk :)

Svar: Japp. Men det finns mer i frysen som tur är!
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-04-06 | 13:13:46
Therese Bjärstig säger:

Ha ha jag måste garva, tur iaf att ni upptäckte det i tid.... Å pizza är inte fy skam, blir nog det här hemma i dag då jag inte orkar bry mig om mat efter att ha tagit hand om Ms bokföring... KRAM!

Svar: Nej, det är inte fy skam med pizza. Men att slänga 2 kilo röding gör ont i kroppen.... Kram
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-04-06 | 15:08:12
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
Linda / CandyGirl säger:

Åh fy.. vilken sabla tur att ni upptäckte det... hade nog inte varit så lyckat att äta upp.

Svar: Nej. det hade nog inte det. Usch vad sur jag var igår vill jag lova haha. Nu är jag glad igen :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-04-06 | 18:35:08
Bloggadress: http://www.candygirl.nu/
Lillgarden säger:

Men oj vilket oflyt men tur att ni märkte det innan ni börja äta! Men vilken historia! Haha..

2014-04-07 | 11:16:21
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/
Elina säger:

Haha åh! Vad jag kan relatera till detta :)
Vi har en städprodukt som har exakt samma utseende som saltet här, de två har blivit ihopblandade mer än en gång :D

2014-04-20 | 14:42:39
Bloggadress: http://christmascorner.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback