Iskallt tips för en ljusare tillvaro

Förr i tiden, ni vet på nittonhundratalet, när en kvinna yttrade frasen "Jag ska bara slinka i något bekvämare" så kom kvinnan tillbaka iklädd en liten tunn neglige. Jag har aldrig ägt någon neglige men även om jag hade gjort det så är det ändå inte det plagg jag skulle välja nu. Det är teletubbiedräkt (dvs OnePiece) som gäller när jag kommer hem. Där kan man verkligen snacka om att slinka i något bekvämare. Och varmare. Herregud så kallt det har börjat bli nu.
 
Jag har redan börjat med vantar dagligen,och mössan bor i handväskan (även om den bara har hamnat på huvudet vid ett tillfälle än så länge). Det är inte länge kvar innan det blir minusgrader. Har redan läst att mina mer nordliga bloggvänner haft frost och minusgrader.
 
 
Fick ett väldigt bra tips av en vän för några dagar sedan och jag måste självklart passa tipset vidare till er med :-) När jag ser detta så är det nästan (men bara nästan) så att jag längtar efter minusgrader! Vad det handlar om? Finfina ljuslyktor som gjuts i ballonger.
 
Tack Malin för ett väldigt bra tips.

Kommentarer
bina säger:

mm kyligt har det allt börjat bli! igår morse vid sju var det -5 här... brrr!!!

Svar: Oj? Redan?
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-09-27 | 08:29:30
Bloggadress: http://fames.se/ennyjul/
Linda Candygirl säger:

Åh... såna måste jag testa...

Svar: Mee to! Hoppas att kylan kommer innan jul bara..
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-09-27 | 09:01:58
Bloggadress: http://l.haggstrom%40gmail.com
Nilla Tankebubblor säger:

Det tipset lånar jag med mig!
Om jag provar att göra ljuslyktorna någon gång lovar jag att berätta hur det gick :-)

Svar: Super! Tack
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-09-27 | 10:21:12
Bloggadress: http://tankebubblor.blogg.se/
Therese Bjärstig säger:

De blir så snygga, jag å ungarna testade i fjol, men vissa frös helt då vi hade så kallt å jag glömde av dem... Trevlig helg!

Svar: Kul :-) hoppas på snö och kyla så att det kan bli såna på uteplatsen till glöggfesten
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-09-27 | 11:57:27
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
Emmas Jul säger:

Jag har testat att göra sådana, de blirskitfint!

Svar: Super! Kul att höra från nån som verkligen provat. Tack
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-09-27 | 14:13:14
Bloggadress: http://fames.se/emmasjul/
Ann-Sofi MATSAFARI säger:

Megacoolt!

Svar: :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-09-27 | 18:06:35
Bloggadress: http://matsafari.matmolnet.se
Nilli säger:

Här i Gbg var det -2 i morse vi fem när jag skulle till jobbet, ullbenvärmare på!

Wow, de där lyktorna ser ju helt fantastiska ut! Det där måste ju provas när det blir lite kallare! Tack för tipset!

Svar: Åh jag måste hitta bra benvärmare innan kylan kommer på riktigt...
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-09-27 | 18:45:08
Bloggadress: http://ximasbynilli.blogspot.se/
Ylva säger:

Måste prova

Svar: Jag med! Bara att invänta minusgrader. Nån nytta ska man ju ha av dem :-D
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-09-28 | 19:47:26

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback