I julklapp önskar jag mig...

Idag tänker jag skriva en önskelista med gott samvete. Jag har nämligen ägnat hela dagen åt städning. Inte vilken städning som helst, utan jag har skruvat isär hela avloppsgrejen i köket och tokrensat. Det är ju sånt man har äkta män till - men eftersom jag inte har någon så fick jag ordna det själv.
 
När jag ändå var igång så var det lika bra att fortsätta. Så nu är köket och vardagsrummet kliniskt rena. Nu gäller det bara att ta tag i resten av lyan också.
 
I helgen fick min brödrost kortslutning och dog. Så först på min önskelista står därför en brödrost. Gärna en härligt bullig retrogrej som kan stå framme. Sedan så skulle jag vilja ha en filékniv. Nu när jag äntligen lärt mig att filéa fisk så underlättar det liksom att ha schyssta grejer.
 
Så. Thats it for today. Nu tror jag att jag ska gå och städa toaletten när jag ändå har ångan uppe.

Ciao!

Kommentarer
Henriett säger:

Då har vi en rätt så lika söndag, men min städning i dag var inte fri-villig! Glasdörren till duschen i badrummet exploderade i 7000 miljoner bitar när maken var på toan idag! :-( Obs! han gjorde inte nr 2 så inte va det de som orsakade den explosionen! ;-)

Svar: Nej! Gud vad jobbigt!!!! Men hur gick det med maken? Han fick inte en massa skärsår och sånt?
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-09-15 | 19:44:01
Amandas jul säger:

Lika bra att börja med önskelistan för man kommer ju på nya saker heeela tiden :)

Svar: Tycker du? Jag tycker att det börjar bli svårt...
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-09-15 | 20:12:15
Bloggadress: http://amandasjul.blogg.se
Johanna säger:

Oj vad duktigt! Klart man kan unna sig lite önskningar när man är så duktig :) jag ska också börja skriva på min önskelista nu!

Svar: Det gör du rätt i! Jag tycker att det är smidigt att lägga det på bloggen. (det tycker dessutom min mamma och min syster, så att de bara kan hala upp telefonen och kolla om de springer på något...)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-09-15 | 21:06:37
Bloggadress: http://arildsdottir.blogg.se
Linda/Candygirl säger:

jag har redan önskat mig en ny resväska i julklapp. Och fler örhängen.. börjar ha så många udda par nu.Och av pappa har vi önskat oss en läggning av nytt sovrumsgolv i lilla gula huset...

Och så har jag önskat mig en ny solstol i morsdagspresent.

Lika bra att vara ute i god tid.

Svar: Absolut! Men det är nästan ett år till morsdag ju :-) Å andra sidan så är det nu sånt reas...
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-09-15 | 21:52:48
Bloggadress: http://www.candygirl.nu
Henrietta säger:

Tack för omtanken, Närå ingen massa sånt ;-) Jag sopade en gång fram till dörren så han kunde gå ut från rummet, men att de va en sån massa glas i en dörr, jösses!

Svar: Tur i oturen!
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-09-17 | 15:12:25

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback