En riktigt grisig macka

Åhh vilken skön helg det har varit!  I fredags skrev jag att "just nu har jag ett litet behov av att stanna upp. Stå still. Göra ingenting. Bara vara." Det är precis vad jag har gjort i helgen faktiskt. Jag har gjort så lite som möjligt, bara slappat. Det har varit så himla skönt. Nu känner jag mig som en människa igen. Inte som en disktrasa.
 
 
Måste förresten visa mackan som jag gjorde häromdagen. Så himla gott. Tyvärr tyckte getingarna att den verkade himla smaskig också så jag fick inte sitta kvar på uteplatsen och njuta kvällssol, men den smakade gott innomhus med. 
 
En baguette med philadelphiaost och ruccola. Sedan 4 skivor stekt bacon och en chorizo som halverades innan stekning. Tomater till det. Till det lite kaprisbär som småplock på sidan om för att få ett litet avbrott.
 
Det kallar jag middagsmacka. Och när vi ändå är inne på bacon... Igår bakade jag baconbrownies :-)
 
Önskar er en fin start på veckan!!

Kommentarer
Therese Bjärstig säger:

Mums! En macka i min smak! Men du, hur smakade baconbrownies?!?!?! Hiss el diss?

Svar: Brownisarna fick åka hiss. Uppåt. Men inte så högt som jag kanske trott när jag körde igång. Men de blev gooooda :-D
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-09-23 | 09:13:56
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
Axelina säger:

En macka precis i min smak det där!! Baconbrownies? Haha det måste jag höra mer om!!

Svar: Har fotat brownien tidigare ikväll. Så nu ska jag sätta mig och skriva recept :-D
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-09-23 | 09:17:28
Bloggadress: http://ourchristmas.blogg.se
Anna säger:

Vilken macka! Ska apa efter den någon dag, låter väldigt gott! Men baconbrownies?! VAD är det??

I fredags vaknade jag förresten med ett väldigt julsug! Letade Leilas jul på playkanalerna och ville baka lussebullar typ. Kom helt osökt att tänka på dig då ;)
Ha en fin måndag!

Svar: Baconbrownies är precis vad det låter som: brownies med bacon :-D (ja, jag är tokig ibland...)
Det är så härligt att vakna med julkänsla. Det hade jag med häromdagen... Mörkt på morgonen och en riktig adventsljusstakekänsla... Hmm... Fattar dock inte varför du kom att tänka på mig då. Inte alls faktiskt :-D

Tack! Och då önskar jag dig en fin tisdag istället eftersom måndagen nästan är slut :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-09-23 | 12:32:29
Bloggadress: http://palandetmotskogen.blogspot.se
Ann-Sofi MATSAFARI säger:

det är viktigt det där med att stanna upp och bara vara. Vi gör det alldeles för lite och tack för på påminnelsen. En macka på det? Ja tack!

Svar: Visst är det viktigt. Jag brukar faktiskt boka in "våga vägra"-helger i almanackan. Det betyder inte att jag inte gör något. Det betyder bara att jag inte bokar något i förväg. Utan kan vakna upp på lördag morgon och känna efter vad jag känner för att göra här och nu. Inte göra något som jag bestämt sedan flera veckor/månader tillbaka...
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-09-23 | 12:32:50
Bloggadress: http://matsafari.matmolnet.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback