Blossa13 - ledtråd

Nu har Blossa lagt ut en ledtråd på årets glögg på Facebook. Min gissning på tranbär har inte ändrats efter att ha sett ledtråden. Snarare tvärtom. 
 
Anyway, så här skriver Blossa: "De senaste åren har vi varit på smakresor till El Salvador och Japan, vilket har resulterat i glögg med kaffe- respektive yuzu och ingefärasmak. Vart tror ni att vi har åkt på smakresa för BLOSSA 13? Här är en bildledtråd!"
 
 
På torsdag kl 13 får vi svaret :-)
 
Inlägget är uppdaterat. Försökte lägga ut bild tidigare idag via mobiltelefonen, men det finns gränser för hur lång tid det får ta när jag inte är hemma. Den gränsen går exakt vid hur lång tid det tar för jobbets vattenkokare att koka thevatten...

Kommentarer
Victorias Jul säger:

Håller med dig, trodde också tranbär när jag såg bilden

Svar: Åh jag hoppas att vi har rätt :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-09-02 | 17:47:39
Bloggadress: http://victoriajul.blogg.se
Linda Candygirl säger:

Tranbär är helt klart ett alternativ. Enbär då? :-) För visst har hjortron varit?

Svar: Hjortron har varit (2005). 2006 var det lingon, men jag har för mig att det även var enbär i den blandningen.
Jag håller på tranbär - men gärna med din lilla chilitwist :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-09-02 | 18:49:04
Bloggadress: http://www.candygirl.nu
Lina säger:

Du kan ha rätt! Hoppas, för det låter gott. Själv tänker jag på vedeldning o bastu när jag ser bilden. Kan det vara en smak, tro?! ;-)

Svar: Rökt eukalyptus kanske :-) Näe då låter tranbär bättre...
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-09-02 | 20:08:10
Helena - amelia.se säger:

En inte helt god smak kommer upp i huvudet: Tjära. Doftar ljuvligt men smakar...? Gillar ju ifs lapsangte som är lite tjära och rökt.

KRAM!

Svar: Hmm. Jag hoppas för allt i världen att du har fel. Jag är en sån som lägger benen på ryggen och springer åt andra hållet om jag bjuds på finska tjärtabletter eller lapsang. (å andra sidan: då lär jag bjuda dig och alla andra på ett gott skratt - så för den sakens skull borde det vara värt det... För er andra)Ses på torsdag :-)
KRAM
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-09-02 | 23:14:51
Bloggadress: http://blogg.amelia.se/hemmamedhelena
Anne säger:

Vildsvin... ;)

Svar: Anne! Vad glad jag blir att höra ifrån dig :-)Var inne på din blogg bara för en vecka sen tror jag, men där var det dött.
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-09-03 | 02:05:42
Therese Bjärstig säger:

Hm, hoppas ännu på tranbär/chili, men kanske någon variant på granskott kan vara aktuell?! Även om det är tall på bilden... Har testat snapps på granskott så why not. Eller så något med tjära, för förr så brukade man väl tjära fasader, men det låter inte så gott...

Svar: Tjära är otäckt. Mutter morr rys
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-09-03 | 07:29:19
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
Tess säger:

Åhhh jag vet inte vad jag tycker om tranbär....hoppas inte. Vill att glögg ska vara rund, mjuk, söt, varm och mörk :). Hoppas de hoppar trendfaktorn något år och slår till på knäckglögg ;))))

Svar: Det lät faktiskt väldigt gott med knäck!
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-09-04 | 09:36:30
Bloggadress: http://www.seenbytess.se
Klooon säger:

Jag tror att bilden är från Norge, så jag säger sötkörsbär från Hardanger och något mer.. tyvärr lutar jag nog mot tjära. Fasansfull blandning :)

Svar: Haha hoppas för allt i världen att du har fel. Puss
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-09-04 | 12:11:00
Lillgarden säger:

Inte en susning, haha... får nog googla tranbär så jag vet vad det är ;)

Svar: Oj. Ja gör det. Tranbär är sjukt gott :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-09-04 | 21:02:01
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback