Vintern är här! Eller i alla fall i Sölden :-)

Idag börjar det. Tjuvstartar i alla fall. Alpina världscupen drar igång med storslalomtävlingar i helgen. Har du hängt med ett tag så vet du att jag är sportnörd, så detta är en liten höjdpunkt för mig. Som jag kommer att missa. Jag har nämligen andra planer för i helgen.
 
Jag och Helena stoppar korv med hjälp av KC Wallberg 
Foto: Marie/Maries strålande jul
 
Helgen kommer att ägnas åt korvstoppning och pralintillverkning. Kanske gör vi polkagrisar också. Åsa har bjudit med mig till en matlagningshelg tillsammans med hennes mamma och syster. Strax beger vi oss till Dalarö för att sätta igång. Kameran följer självklart med, så det kommer att finnas lite bloggmaterial för de närmsta dagarna :-) Vill du inte vänta? Häng med på Facebook vettja!
 
Detta är helgens TV-tider (och länkar till SVTplay för den som, liksom jag, befinner sig ute på vift)
Lördag
09:20-11:00 i SVT1 och SVTplay, första åker damer
12:35-13:35 i SVT1 och SVTPlay, andra åket damer
Söndag
09:20-11:00 i SVT1 och SVTPlay, första åker herrar
12:35-13:35 i SVT1 och SVTPlay, andra åket herrar

Kommentarer
Johanna (Johannas julblogg) säger:

Ha en trevlig helg! Det är kul att stoppa korv!

Svar: Det var jätteroligt :-) Jag är så nöjd!!!
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-10-26 | 12:59:18
Bloggadress: http://johannasjulblogg.blogspot.com

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback