Lördag i tvättstugan

Jag hatar att tvätta. Dessutom verkar jag ha lite dålig tvättstugekarma. I torsdags hade jag bokat tvättid. Och när jag kommer till tvättstugan upptäcker jag att "Nähä... Jag hade visst bokat tvättid på fredag kväll. Fail!". Och eftersom jag hade planer för kvällen fanns det ingen möjlighet att bita i det sura äpplet och ägna fredagkvällen i tvättstugan heller (trots att jag innerligt hade behövt). Det var bara att boka en ny tid.
 
Lördag 07-12 eller lördag 17-22 var valen. Det fick bli morgontiden. Ställa den ondskefulla väckarklockan tiiiiiidigt. Bara för att upptäcka att strömmen i tvättstugan slås på först kl 8 på lördagar. Suck. (vi har den där antika sortens bokningssystem med tavla på väggen och en "plupp" som man bokar med, så det är liksom inte ett unikt månadsschema...)
 
Nåväl. Jag är i full färd med att tvätta. Har dessutom precis fotat lite av gårdagens shopping från chokladmässan, så det kommer ett inlägg om den senare under dagen. Vad jag kan säga lite snabbt är följande: Om någon ska dit idag så se till att besöka Kristianstads Konditorskola. De hade jättefina praliner. Priset? En bråkdel mot för alla andra. 80 spänn för 15 praliner!
 
Idag ska jag försöka besvara alla era fina kommentarer! Veckan har varit fullt upp så det har tyvärr fått halka ner en bit på priolistan. Ha en riktigt fin helg! Kram på er!

Kommentarer
Linda/Candygirl säger:

Tvätta går bra tycker jag (vi har iof tvättmaskin i lägenheten) Det är ta hand om all ren tvätt jag avskyr... såååå boring.

Ha en skön lördag. Snart är du färdigtvättad.

Svar: Håller fullständigt med! Speciellt lakan och handdukar och strumpsorteringen :-/
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-10-05 | 10:29:41
Bloggadress: http://www.candygirl.nu
Amandas jul säger:

När man läser såna här inlägg är det verkligen skönt att bo i hus. Du får satsa på det du med om några år ;) Ser fram emot bilderna, kan inte få nog av choklad!

Svar: Mmm... Bara det att hus i stockholm... Pengar. Fick ge 2,4 miljoner för min lägenhet, så ett hus är inte att tänka på. Inte förän jag gift mig rikt :-D
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-10-05 | 10:31:40
Bloggadress: http://amandasjul.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback