Julpyntar ni överallt?

En kommentar till IKEA-inlägget fick mig både att flina gott och att tänka till. Det var Nilla/Tankebubblor som skrev "Kan inte låta bli att skratta lite åt att det enda juliga du köpte var en röd toaborste. Dels det att det fanns riktigt julpynt, dels det att julpynta på toan. Men det är väl bevisat att du är en julnörd va? ;-) :-)"
 
Och jo. Jag är en julnörd. Jag erkänner. Men jag har blivit extremt tillbakadragen i mitt pyntande de senaste åren. Den här lägenheten passar liksom inte att överdekorera. Visst. Vardagsrum och kök är helt julade. Men på andra sätt än tidigare. Istället för att ställa ut tomtar överallt så handlar det mer om färgsättning. Levande ljus och ljusslingor. Julkokböcker på hyllan i köket. Och de senaste årens favorit; fruktfatet goes christmas
 
 
Men jag gör jul precis överallt. På ganska små sätt som sagt. I hallen har jag ju ändå mattor på golvet. Så under julen är mattorna röda. Jag köpte röda runda badrummsmattor på Rusta för några år sedan, som tjänstgör som hallmattor under julen.
 
 
Och i badrummet har jag ett rött duschdraperi, röda handdukar och en röd toaborste. Små enkla - och billiga - medel för att jula till det. Ljusstakar i badrummet har jag året runt, och under julen byts de ut till något som är lite mer juligt än döskallar :-) Då får julhjorten komma fram.
 
 
Sovrummet är enklaste stället att jula. Bara på med juliga sängkläder så är det klart :-) Vilket påminner mig om att jag måste köpa nya sängkläder i år, då jag gått och skaffat mig ett dubbeltäcke...
 
Hur gör du? Jular du överallt? Eller håller ni er till kök och vardagsrum?

Kommentarer
Nilli säger:

Nja, nu bor jag iofs i en etta, så det finns inte så många rum att julpynta i, men toaletten, som är ganska liten, brukar inte få något julpynt faktiskt. Men när jag hade min glöggbrunch ville jag ju ha pyntat överallt, så jag satte upp en provisorisk julgran inne i ducchen, väldigt uppskattat av gästerna!

2013-10-26 | 17:11:08
Bloggadress: http://ximasbynilli.blogspot.se/
Nilli säger:

...jag såg att DUSCHEN var felstavat, så jag skulle rätta till det, ha ha, har nog druckit för mycket bubbel... ;P

2013-10-26 | 17:12:14
Bloggadress: http://ximasbynilli.blogspot.se/
Nilla Tankebubblor säger:

Vad läckert fruktfatet blev!
Nej, jag kan inte påminna mig om att jag har satt julpynt på toan någon gång, men vem vet i år kanske blir det första :-) Jag ska nog göra det bara för att! Hur mycket jag julpynta är lite olika år från år. Jag har en hel del saker men ids inte ta fram så mycket plus att en del känns lite trist. Barnen gillar ju så klart "more is more" och det gjorde jag nog själv som barn också, men är betydligt mer minimalist nu. Återstår att se hur det blir just detta året. Vi brukar ju vara hos släktingar så det tar ner pyntsuget lite också. Ha det fint (och tack för länkning.)

2013-10-26 | 18:36:35
Bloggadress: http://tankebubblor.blogg.se/
Henrietta säger:

Här julas det på på övervåningen-entréplan, inglasade uterummet där grannen ser framemot min s k julskyltning, med bord å julduk, belysning, tomtar, julblommor å annat, fixas samma dag som julskylningen är på stan, har blivit en kul grej.
:-) Försöker även dekorera vår entré som är en övertäckt gång mellan hus å garage... Ibland lite grann å ibland så det skulle räcka till hela kvarteret! :-)

2013-10-26 | 18:40:53
Sofia säger:

Jag pyntar överallt det går vilket inkluderar toaletten. Brukar som du byta mattor, kanske ställa in någon tomte eller ljus eller nåt annat juligt. I år blir första året jag får julpynta vårt nya hus och det ser jag verkligen fram emot, jag tänker verkligen gå all in! Har börjat med att köpa fler ljusstakar eftersom vi har typ femdubbla antalet fönster här jämfört med lägenheten. Dock är jag lite rädd för att det kommer bli extremt dyrt då pyntet jag har nu inte komma räcka särskilt långt. Men men, det är det lätt värt, julen är ju bästa tiden på året =D

2013-10-26 | 19:17:32
Bloggadress: http://sregloh.se
Maries strålande jul säger:

Jag tänkte skriva att vi pyntar överallt utom i i arbetsrummet men kom på att vi har ju adventsljusstakar där så svaret blir ja, alla rum får något pynt till julen inkl båda badrummen. Men mest i kök och våra båda vardagsrum och barnens 4 rum.

2013-10-26 | 19:48:53
Bloggadress: http://julen.gladers.net
Thea säger:

Mysiga bilder! Har du funderat över hur du ska ta tillvara på din halloween-pumpa i år? :)

2013-10-26 | 22:03:04
Bloggadress: http://theasspace.blogg.se
Flipfloppan säger:

Åh, definitivt överallt, kök, hall, sovrum, toa och vardagsrum. Alltid men inte fullt så mycket som förr.
Plockar dock undan halva hemmet till förmån för julgrejor, så det inte blir så mycket framme liksom :)

2013-10-27 | 00:32:48
Bloggadress: http://paradisetvsburen.blogspot.se
Kirsi säger:

Jag pyntar överallt. Toalett och dusch och garage... inget blir opyntat. Tonårs killarna vill bara ha stjärna i fönstret... det får man respektera.

2013-10-27 | 05:40:00
Bloggadress: http://julinorr.blogspot.se
Sannas Christmas säger:

Jag pyntar inte badrummet, tycker lätt att det blir lite tacky. I övrigt har jag ju bara ett (student)rum och det maxar jag i vanlig ordning! Sen har jag precis flyttat så det här är min första jul på det här stället, köket delar jag med fyra andra och jag har ännu inte riktigt kommit fram till huruvida jag ska våga pynta köket eller inte. Jag vet liksom inte hur julvänliga de här människorna är ;)

2013-10-27 | 07:25:04
Bloggadress: http://sannaschristmas.se
Lillgarden säger:

Tror vi har lite julpynt överallt! Sambon är uppväxt med en farmor som hade tomtar ÖVERALLT! Där var så rött och mysigt och juligt överallt hos henne så man blev rent tårögd...
Har S Å svårt att få till det här hemma dock...

Men försöker..
Har en speciell tomte som huserar på toaletten ;)

2013-10-27 | 09:16:43
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/
Linda / Candy Christmas säger:

Jag jular överallt... Köket får julgardiner, stjärna i fönstret och julljus och passande pynt på köksbordet. Vardagsrummet har ju julgranen (som kommer in till första advent) och elljusstaken. Och nåt fint ljus, typ... Vårt sovrum är sparsamt dekorerat - i fönstret mest. Busungens rum blir ganska duktigt juligt och i hallen har vi en minigran och lite annat smått och mysigt. Och ja - toan får en släng också. Duschdraperiet brukar pimpas med nåt fint hänge och nåt juligare ljus och nån jultvål flyttar in...

2013-10-27 | 22:43:23
Bloggadress: http://www.candygirl.nu/candychristmas/
Victorias Jul säger:

Jag brukar försöka jula till det överallt men har fortfarande inte hunnit inhandlat så mycket sedan vi flyttade till hus (vilket iofs är 3 år sedan men jag är kräsen med vad jag köper) men jag inhandlar eftersom

2013-10-28 | 19:57:09
Bloggadress: http://victoriajul.blogg.se
Louise säger:

Det enda stället vi inte julpyntar på är toaletten, annars har vi rätt mycket julpynt. I år har vi dock köpt jultvål så jag antar att man kan säga att vi börjar julpynta på toaletten också. ;-)

Svar: Jaja ja jultvål får klassas in där :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-09 | 17:33:20
Bloggadress: http://vitmossa.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback