Glömde ju att visa!

Så förvirrad efter måndagkvällens spindeincident att jag glömde att förbereda det näst intill obligatoriska keramikinlägget till tisdagen. Detta ska jag så klart råda bot på genom att göra ett keramikinlägg på en onsdag istället.
 
 
Två små skålar som ska få flytta hem till mina föräldrar. Vit glasering som fått en massa gröna prickar. Det är så coolt med dessa prickar. Först doppas godset i vit glasyr. Sedan är det dags att leka. För att skapa de gröna prickarna så doppar man en tandborste i metallsvart glasyr och sedan "sprätter" man på detta. Sjukt roligt. Den enda nackdelen är att man är svart under tummen i en vecka efteråt. Men det är det värt.
 
 

Kommentarer
Linda/Candygirl säger:

så fina.. storlek som dipskålar eller?

Svar: Den minsta är nog en lagom dipskål. Den större är väl lagom för en sallad till två personer?
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-10-02 | 20:11:48
Bloggadress: http://www.candygirl.nu
Johanna (Johannas julblogg) säger:

Du gör så mycket fint! Och det ser ut att vara kul med keramik!

Svar: Tack Johanna!!! Det värmer <3
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-10-02 | 20:16:08
Bloggadress: http://johannasjulblogg.blogspot.com

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback