Bacon och kantareller = nöjd och mätt Erica

Jag älskar mitt röda fat som jag gjorde på keramiken i vintras. Det är lite sjuttiotal, fulfuru och gillestuga över det. Men på ett bra sätt. Försöker att använda det lite nu och då - annars blir det tyvärr lätt så att den egengjorda keramiken står i ett skåp och väntar på bättre tider.
 
För några veckor sedan blev det en riktigt god frukost. Bacon är mer eller mindre obligatoriskt i alla fall en av helgens dagar, och mamma och pappa levererade en himla massa kantareller när de var och hälsade på. Så varför inte njuta av dem på en gång :-)
 
 
Ett fat med lite högre kanter bottnades med en skvätt grädde. Lite knaperstekt bacon. Kantareller som frästes i baconfettet. Två ägg knäcktes över. Några droppar tryffelolja (bara för att det fanns hemma). Ett par drag med svartpepparkvarnen. 10 minuter i 200 graders ugn and then you´re laughing (för att citera Jamie Oliver)

Kommentarer
Eva säger:

Fint fat och det såg riktigt gott ut. Trevlig helg.

Svar: Detsamma till dig Eva!
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-10-12 | 09:11:10
Rebecka säger:

Det ser så gott ut :)

Svar: Det är underbart! Eftersom allt blir godare med bacon liksom :-D
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-10-12 | 10:54:42
Bloggadress: http://xmastime.blogg.se
Nilli säger:

OMG! Det där ser ju så sinnessjukt gott ut!

Svar: Bacon, kantareller och ägg. Vad kan gå fel liksom :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-10-13 | 12:41:03
Bloggadress: http://ximasbynilli.blogspot.se/
sannas rum säger:

Mmm, ser sjukt gott ut :)

Svar: Det var det. Welcome to the sweet world of Bacon
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-10-13 | 15:30:04
Bloggadress: http://sannasrum.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback