Varning för sidan www.julmust.nu

Jag surfade in på en blogg som jag inte kände till sedan tidigare. Kul tänkte jag, och började scrolla lite. Satte dock glöggen i halsen. För när jag kommit en bit ner på sidan visade det sig att jag visst kände igen ett par av inläggen.
 
Denna sida (www punkt julmust punkt nu) rånar Julbloggen/Min vita jul på inlägg. Ord för ord. Samma gäller för http://julblogg.wordpress.com som också får sina inlägg stulna, och som har skrivit om det HÄR Vet inte om det finns någon pingbackfunktion, så därför skriver jag adressen i textform istället för i länkform
 
 
 
 
Bara en liten varning så här på söndag kvällen.

Kommentarer
sannas rum säger:

Hahahhaha sjukt att julmust.nu har kopierat även inlägget som julblogg.wordpress.com har skrivit... Jag dööör! Det borde polisanmälas, och anmälas till det webbhotell som julmust.nu ligger på.

Svar: Ja jag vet! Det är stor humor just den biten. Resten är rätt trist :-(
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-10 | 19:43:53
Bloggadress: http://sannasrum.se
Ida säger:

Men så j*kla dåligt!! Hur f*n kan man göra så??!

Svar: Trist som fan. Och det är så uppenbart att denna sida har någon form av automatik - eftersom den även publicerat inlägg som "Den här sidan stjäl alla mina inlägg"
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-10 | 20:37:39
Bloggadress: http://julflickan.blogspot.com
Kjersti säger:

Kom in på din blogg av en slump. Vilken kul nisch - med jul. Att det snart är jul är det enda som kan få mig att överleva gråa och trista november och december! Beträffande stölden. Jag tror tyvärr att det inte är alltför ovanligt. Har sett och hört flera liknande exempel. Trist!! Ha det bra och lycka till med julstöket!

Svar: Hej! Välkommen hit :-) Håller med om att november är grå och trist - men december är förhoppningsvis vit och gnistrande vacker.
Och angående stölderna: jo... Men det är så uppenbart att denna sida har någon form av automatik - eftersom den även publicerat inlägg som "Den här sidan stjäl alla mina inlägg"

Ha det gott du med :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-10 | 21:25:33
Bloggadress: http://kjerstismatochprat.blogspot.se/
Jessica säger:

Men wtf? Hur fräck får man vara? Bra att du uppmärksammar detta!

Svar: Så idiotiskt!
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-11 | 10:00:23
Bloggadress: http://www.babyitscoldoutside.se/
Victorias Jul säger:

Vad fräckt. Det är faktiskt olagligt att göra så.

Svar: Så är det. Och det sjuka är ju att sidan verkar ha nån RSS-feedfunktion och bara snor rakt av - eftersom den även innehåller ett inlägg med "den här sidan snor alla mina inlägg"...
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-11 | 11:35:30
Bloggadress: http://victoriajul.blogg.se
På Selmas gata säger:

Men vad galet! Kunde inte låta bli att kika in till bloggen du skrev om och det var ju helkonstigt. Man har ju hört om folk som snor inlägg och gjort dem till sina egna, men här så syntes det så tydligt att den bara kopierade rakt av. Varför?

Jo, jag tänkte i år testa att ordna en julswap. Har aldrig gjort det, eller ens varit med tidigare, men jag hittar ingen aktiv så jag får väl fixa en själv. Nu behöver jag intresserade deltagare, kanske vill du vara med?:)

Svar: Nej jag vet inte. Det är knasigt som fan.
Åhh vad mysigt det vore med en julswapp. Men jag har inte ens påbörjat julklapparna till familjen, så tyvärr måste jag nog banga :-(
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-12 | 12:35:42
Bloggadress: http://selmasgata.blogspot.se/
emma säger:

Tycker att detta riktigt trist att man bara vågar att göra något sådant. Såg ett inlägg på julmust sidan idag att det var ett inlägg som var upplagt och där såg man att det var kopierat. För de var en artikel som var upplagd och den handla om julbloggen.se

Riktigt trist, hoppas att någon kan sätt dit den som håller på såhär.

emma

Svar: Ja det är skittråkigt. Och just det där att sno hela inlägg bara med nån form av RSS-flödesfunktion eller vad det nu är... Så fult.
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-13 | 18:01:39
Bloggadress: http://julen.blo.gg/
Tomtenissan säger:

Men va f-n...helt sjuk. Läste precis på en annan blogg att någon kopierat hennes inlägg oxå.

Svar: Mmm och det är så trist. Det är ju sån bra stämning mellan oss julbloggare, och då ska man inte besudla med sånt här skit.
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-14 | 21:00:17
Bloggadress: http://tomtenissansjul.blogg.se
Anna Lundkvist säger:

Så dålig stil!!! TAck för varningen - den bloggen ska jag inte följa!

Svar: Håller med!
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-16 | 09:43:58

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback