Miljövänligt tips som gör städningen lättare

En sprayflaska. En deciliter Yes. 0,5 deciliter ättika (24%). Fyll upp flaskan med hett vatten. Sen har man världens bästa städmedel. Om det är den 12%-iga ättikspriten som står i köksskåpet så tar man en deciliter istället.
 
 
Funkar fantastiskt till badrumsstädningen. Spraya på, drick en glögg medan medlet får verka någa minuter och sen försvinner kalkrester och fett utan ansträngning.
 
Ah den funkar faktiskt till all städning. Köksbänkens bästa vän. Bye bye fettfläckar! Hej blanka ytor och fräsch doft.
 
 

Kommentarer
Anneth Strinnholm säger:

http://www.elliscorner.com/varumarken/isabella-smith/maison-belle-christmas-apelsin-och-kanel.html

Apropå rengöring... Köpte denna inför Stora Julstädningen. Den doftar fantastiskt! Det vore väl nåt för dig? :-)

Svar: Jo. Men jag pekar inte beställa något så litet. Och har tyvärr inte hittat det i butik :-(
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-09 | 10:41:05
Bloggadress: http://madebynetzki.wordpress.com
Lillgarden säger:

Yes är väldigt underskattat som rengöring. Har jag när jag putsar fönsterna med! Och när man torkar av köksskåp och kakel i badrummet :)

Svar: Jag kör också Yes till fönstren. Och en skvätt ättika :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-09 | 13:05:38
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback