Julgransutställning, here I come

God morgon! Usch så omysigt det är just nu. Lägenheten är helt naken. All mysfaktor är borta. Alla gardiner är nedtagna. Alla dekorationer är borta. Lägenheten är urblåst. Dessutom blåser det storm utanför fönstret. Fönsterrutorna skallrar.
 
 
Men myset är på gång. Alla adventsljusstakar är testade (och fungerar). De står dock inte i fönstren ännu, utan ovanpå skänken. Lådorna med julsaker är upphämtade ur förrådet. Adventsljusstaken är (som jag berättat tidigare) färdig. Enda smolket i mysbägaren är att det tydligen inte bara jag är risig. RUT är också sjuk :-(
 
 
Min plan var ju att få lägenheten städad och fönstren putsade medan jag går på julgransutställning. Sen komma hem och då skulle det vara klart för gardinuppsättning. Istället kommer RUT imorgon eftermiddag. Så det funkar fortfarande. Om än inte så optimalt som jag hade räknat ut.
 
Ha en bra dag! Ses vi bland julgranarna?
 
 
 
 

Kommentarer
Therese Bjärstig säger:

Fota granarna så vi får se!!!! Å vet du, igår käkade jag med kalvsylta, men med kalla prinskorvar till och en annan must :-D
Hoppas nu din RUT dyker upp i morgon så du är i ordning inför söndagen, själv har jag bara att göra en glöggbricka och baka nått saffransbröd, sedan är jag redo att Njuta, njuta, njuta :-D KRAM

Svar: Ja, det hoppas jag verkligen. Annars kommer jag att bli ARG. Men de kan ju inte bara trolla fram folk, så det är helt begripligt att det blir trubbel ibland. Det går ju vinterkräksjuka bland annat... Nu ska jag ta itu med köksfönstren. Så blir jag i alla fall klar med ETT rum...
Spana in julgranen som jag har hittat förresten: http://www.helgbutiken.se/products/Julgran-Ljusdal-LED-180%252d270-cm.html

KRAM
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-28 | 08:02:40
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
Maries strålande jul säger:

Håller tummarna för att RUT är frisk imorgon! Låter verkligen som en toppenidé att köpa julstädningen när man inte är kry!

Svar: Jag köper städning några gånger om året. När det vankas fönsterputsning... Så sjukt rädd för spindlar. betalar 500 spänn för 4 timmar så det är ju inte speciellt dyrt heller.
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-28 | 12:30:01
Bloggadress: http://julen.gladers.net
Robin säger:

Vilka mäktiga och juliga bilder =)

Svar: Julen ÄR mäktig :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-28 | 15:31:07
Bloggadress: http://thegamingground.com/
Robin säger:

Uber mäktig till och med ^^ Speciellt när Ernst Kirchsteiger drar igång sin julspecial ^^

Svar: ...och det är inte många dagar kvar till Ernst nu :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-29 | 13:07:21
Bloggadress: http://thegamingground.com/
Robin säger:

Hehe, nej, min nedräkning har börjat nu xD

Svar: (y)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-30 | 13:16:36
Bloggadress: http://thegamingground.com/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback